//
کدخبر: ۳۶۲۵۸۹ //

حباب سکه کاهش یافت

دلار تا دو روز پایانی هفته در محدوده قیمتی هفته قبل میخکوب شده بود وتکان نمی خورد به گونه ای که رکود و عدم تغییر قیمت ها در بازار آزاد موجب ناامیدی نوسان گیران از بازار دلار شد.

حباب سکه کاهش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

تب فروش بازار سرمایه  در ابتدای هفته  بالا رفت و در آخرین روز معاملاتی تب خرید بالا گرفت، بعد از دو هفته بالاخره سفر علی باقری به وین یخ دلار را آب کرد ولی سکه بازان به آن اعتنایی نکردند. اکو ایران در این گزارش تحولات بازارهای معاملاتی بورس،ارز و سکه را در هفته ای که گذشت  بررسی میکند .

پایان سبز بازار سهام

بازار سرمایه در نیمه ابتدایی هفته شاهد افزایش فشار فروشندگان و غلبه جو فروش بود با وجودی که گزارشات سالانه شرکت های پالایشی و فلزی معدنی با رشد سودآوری همراه بود ولی بهبود نسبت قیمت به درآمد سهام شرکت ها هم نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت نکرد.

 دلیل این رفتار در بازار سرمایه، نگرانی از ادامه روند سود آوری شرکت ها بود، نرخ بهره بین بانکی بالا و کاهش قیمت کامودیتی ها ، سود آوری شرکت ها را در بلندمدت تحت فشار قرار می دهد و به همین دلیل نقدینگی از بورس فرارمی کرد.

در ادامه هفته خبر کاهش سود بین بانکی در بازار مخابره شد که از شدت بدبینی ها کاست و پس از آن مخابره خبر عرضه خودرو در بورس کالا و ظهور بسته حمایتی جدید دولت از بورس ، موجب شد تا بازار به یک نوسان مثبت رو به بالا  دل خوش کند.

با وجود افزایش تقاضا و سبزپوشی شاخص ولی تحلیلگران بازار سرمایه نسبت به این حرکت رو به بالا خوش بین نبودند زیرا ارزش معاملات چنگی به دل نمی‌زد و این حرکت رو به بالا را فعلا نشانه بازگشت روند صعودی به معاملات در نظر نگرفتند گروه خودرو پرچمدار حرکت  رو به بالای بازار در این هفته بود که در ادامه تحلیل این گروه می تواند به درک مناسب از جهت حرکت  بازار کمک کند.

ساز ناکوک حباب درهم

دلار تا دو روز پایانی هفته در محدوده قیمتی هفته قبل میخکوب شده بود وتکان نمی خورد به گونه ای که رکود  و عدم تغییر قیمت ها در بازار آزاد موجب ناامیدی نوسان گیران از بازار دلار شد.

چسبندگی دلار  تا پایان هفته دوام نیاورد و دلار تهران پس از انتشار خبر سفر علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران به وین در پایان هفته کاهش یافت و حمایت مهم  از دست داد.

 نکته مورد توجه در مقایسه قیمت ها در بازار ارز حباب قیمتی درهم بود، با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار، حباب درهم که از اختلاف نرخ دلاری درهم و دلار تهران به دست می آید کوتاه نیامد و در بالای محدوده ۵۰۰ تومانی باقی ماند‌.

 با توجه به اینکه  امارات مقصد ری اکسپورت کالاهای کشورها است و سهم بالایی از صادرات و واردات کشورها را در بر میگیرد.

قیمت درهم امارات نیز به خاطر برآورده کردن نیاز های وارداتی کشور توسط واردکنندگان از گذشته مورد توجه بوده و به همین دلیل با توجه به رابطه برابری درهم با دلار که همیشه مقدار ثابتی است معامله گران با ضرب قیمت درهم در نرخ برابری درهم با دلار قیمت دلاری درهم را به دست می آورند و از گذشته نرخ دلاری درهم را به عنوان عاملی تعیین کننده در قیمت آینده دلار در نظر میگیرند.

 با وجود کاهش سراسری قیمت ها در بازار ارز، بالا بودن حباب درهم نشان می دهد جهت انتظارات در بازار ارز هنوز تغییری نکرده و انتظارات خلاف جهت قیمت ها حرکت می‌کند. معامله گران باور دارند که کاهش حباب درهم عاملی است که اگر اتفاق بیفتد می تواند امیدهای افزایشی در بازار ارز ناامید کند.

  کاهش حباب طلا با اهرم اونس

 ‌ سکه ولی در طی معاملات هفته در همان محدوده‌ی قبلی جا خوش کرده . سکه امامی هفته گذشته در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان کرد ولی محدوده حباب سکه کاهش یافت و کمتر از هفته گذشته شد، حباب سکه از اختلاف نرخ فروش سکه و ارزش ذاتی آن به دست می آید، ارزش ذاتی سکه را قیمت اونس جهانی و دلار داخلی تعیین میکند.

اونس طلا در هفته قبل به خاطر انتظارات از کاهش سرعت رشد بهره فدرال رزرو و افزایش تنش ها میان چین و تایوان رشد کرد و به همین دلیل حباب سکه را کاهشی کرد تحلیلگران معتقدند اگر جهت انتظارات در بازار تغییر نکند کاهش حباب سکه میتواند خریداران را به بازار جذب کند‌‌. هفته گذشته نرخ بهره بین بانکی کاهش پیدا کرد اقتصاد دانان معتقدند در شرایطی که تورم بالاست کاهش نرخ بهره بین بانکی مانع کنترل تورم است و تقاضای در بازارهایی مانند  طلا را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان