//
کدخبر: ۳۵۹۸۹۰ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۴/۲۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۱۷۱۵ دلار و ۹۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز 1401/04/27
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت طلا طی دو روز گذشته در محدوده 1700 دلار بوده و به‌نظر می‌رسد این فلز گرانبها روند افزایش قیمت را از پایین‌ترین رقم طی 11 ماه گذشته یعنی 1698 دلار در پیش گرفته‌است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 1715 دلار و 91 سنت رسید.

ارزش دلار برای سومین روز متوالی در روز دوشنبه کاهش‌یافت و از اوج 109.29 که بالاترین رقم طی 2 دهه گذشته بود پایین آمد. شاخص دلار در حال حاضر 107.79 است که 0.25 درصد کاهش روزانه دارد. پایین آمدن ارزش دلار قیمت طلا را برای سرمایه‌گذاران دارای سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

گزارش‌های مربوط به محرک‌های مالی بیشتر در چین به بهبود قیمت طلا کمک می‌کند. رییس بانک مرکزی چین گفت اقتصاد این کشور به‌خاطر همه‌گیری کرونا و شوک‌های خارجی تحت فشار قرار دارد و بانک مرکزی محرک‌های مالی خود را جهت حمایت از اقتصاد افزایش می‌دهد. با توجه به این‌که چین یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در دنیاست، اطلاعات اقتصادی مثبت از این کشور به نفع این فلز گران‌بها خواهد بود.

اجلاس سیاست مالی بانک مرکزی اروپا و شاخص مدیران خرید در منطقه یورو و آمریکا بسیار برای روند قیمت طلا در این هفته با اهمیت هستند. بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ بهره را برای اولین‌بار طی چند سال گذشته 0.25 درصد بالا ببرد، اما نگرانی درمورد رکود اقتصاد آلمان سیاستگذران این منطقه را به چالش می‌کشد. خطر پیامدهای بدبینانه اقتصادی در اروپا بیشتر از آمریکا است که آن‌هم به نوبه خود بر قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت.

قیمت نقره امروز با 0.95 درصد افزایش به 18 دلار و 77 سنت رسید و پلاتین با 1.45 درصد افزایش 863 دلار و 62 سنت معامله می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان