//
کدخبر: ۳۵۶۸۲۶ //

پیش بینی بازار سهام ۴ تیر

بورس هفته جدید را در شرایطی آغاز می کند که قیمت سهم ها نسبتا جذاب است اما همچنان نشانه ای جدی برای صعود بازار دیده نمی شود.

پیش بینی بازار سهام 4 تیر
به گزارش فرتاک نیوز،

بورس تهران همچنان درگیر خروج نقدینگی حقیقی ها از بازار است. عدم رشد قیمت سهام و شرایط بهتری که بازارهای موازی دارند، حقیقی ها را تشویق می کند تا سرمایه خود را از این بازار خارج کرده و به بازارهای موازی بروند.

در شرایطی که حقیقی ها بازدهی خاصی از بورس نگرفته اند و حتی طی مدت اخیر در بسیاری از نمادها به محدوده زیان وارد شده اند، خروج پول حقیقی از بازار متوقف نمی شود که این خود یکی از عوامل درجا زدن بیشتر بازار سهام است.

از طرفی عدم تمایل حقیقی ها به سرمایه گذاری در سهام، رکود بورس را به همراه داشته و ارزش معاملات این بازار هفته به هفته کمتر می‌شود.

بازار بدون نقدینگی

نبودن نقدینگی در بازار در حال حاضر بزرگ ترین مشکل بورس تهران است. کاهش ارزش معاملات که بزرگ ترین سیگنال منفی به سهامداران است، هر روز تشدید می شود و این عامل موثری در قهر حقیقی ها با بازار سهام محسوب می شود.

در آخرین روز معاملات هفته گذشته ارزش معاملات خرد به 3800 میلیارد تومان رسید. این در شرایطی است که در آخرین روزهای رشد بازار در اردیبهشت ماه، ارزش معاملات تا بیش از 7 هزار میلیارد تومان هم بالا رفته بود.

البته همان رقم 7 هزار میلیارد تومان هم در آن روزها عدد بزرگی محسوب نمی شد و تحلیلگران بازار بر این باور بودند که ارزش معاملات باید به بالای 10 هزار میلیارد تومان برسد تا رشد بورس ادامه دار شود. با این حساب ارزش معاملات خرد بورس برای اینکه دوباره بازار در یک شرایط صعودی قرار بگیرد، باید به حدود دو برابر اعداد فعلی برسد.

از طرفی حقیقی ها هم باید دست از خارج کردن سرمایه خود بردارند و با تزریق نقدینگی جدید، موجب رونق بازار سهام شوند. گرچه که فعلا در رفتار حقیقی ها چنین چیزی مشاهده نمی شود و آن ها بیشتر تمایل به خارج کردن پول خود دارند.

غلبه فشار فروش بر قدرت تقاضا

برای بازار امروز احتمالا فشار فروش بر قدرت تقاضا غلبه کند اما مثل روزهای گذشته، این فشار فروش به حدی نخواهد بود که منجر به سقوطی بزرگ در شاخص ها شود.

بازار در شرایط فعلی در یک حالت فرسایشی، نوسانات محدود دارد تا سرانجام تکلیف شاخص کل بورس با خروج از کانال 1.5 میلیون واحدی روشن شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۸۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان