//
کدخبر: ۳۵۴۶۸۷ //

در شرایط فعلی بورس چه سهمی بخریم؟

بر اساس تحلیل کارشناسان انتظار می ‌رود تا زمانی که شاخص در سطحی بالاتر از یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد قرار نگیرد، معامله‌گران اصلی بورس وارد بازار نشده و ورود پولی صورت نخواهد گرفت.


در شرایط فعلی بورس چه سهمی بخریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به زعم اغلب کارشناسان به نظر می‌رسد روند رنج و خنثی معاملات همچنان ادامه یابد. اما انتظار می‌رود شاخص کل نیز در محدوده حمایتی یک میلیون و ۳۴۰هزار واحد تا یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد پایان اصلاح بازار باشد.

قاسم کریمی به تحلیل وضعیت بورس اوراق بهادار تهران پرداخت و گفت: بورس همواره آخرین بستر حرکتی تورمی در کشور بوده و معمولا پس رشد نرخ دلار و افزایش قیمت کالاها در مسیر رشد قرار می‌گیرد.

وی تشریح کرد: این موضوع تبدیل به فرصتی برای افرادی شده که از رشد بازارها جا مانده‌اند و با سرمایه‌گذاری در این بازار از سرمایه خود در مقابل تورم محافظت می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: بر اساس روند معاملاتی بورس در روزهای اخیر به نظر می‌رسد روند رنج و خنثی معاملات همچنان ادامه یابد. اما انتظار می‌رود شاخص کل نیز در محدوده حمایتی یک میلیون و ۳۴۰هزار واحد تا یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد پایان اصلاح بازار باشد. (کف کانال یک میلیون و ۳۰۰هزار واحد تا یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد، سقف ناحیه رنج یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد)

وی افزود: با توجه به رشد نرخ دلار ادامه‌دار شده به نظر می‌رسد معاملات نوسانی بورس نیز ادامه یابد و پس از آن سیکل مثبت بورس آغاز شود.

این کارشناس گفت: سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند با به کارگیری استراتژی‌های مومنتوم و معکوس (ریورس) بازدهی مناسبی کسب کنند. بنابراین سهامداران می‌توانند بخشی از پرتفوی خود را به سهامی اختصاص دهند که در مدار صعودی پایدار هستند و از طرف دیگر با اختصاص دادن ۴۰درصد پرتفوی خود به سهامی که تا کنون رشدی نداشته‌اند، پرتفوی برنده‌ای برای خود بچینند.

وی افزود: به طور کلی بازار سرمایه نمی‌تواند در فاز اصلاحی قرار بگیرد ولی می‌تواند معاملات رنج و خنثی داشته باشد. با توجه به اینکه در آستانه رسیدن به فصل مجامع هستیم با تقسیم p/e در شرکت‌هایی که مجامع خوبی دارند می‌توانند مورد استقبال سهامداران قرار بگیرد. بنابراین افراد می‌توانند سهامی را خریداری کنند که سود مجمع مناسبی دارند.

این کارشناس ادامه داد: همچنین سهامداران می‌توانند سهامی را که اوراق تبعی منتشر کرده‌اند و در آستانه رسیدن به سررسید خود هستند را خریداری کنند و از این سریق هم بازدهی مناسبی کسب کنند.

کریمی خاطر نشان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد تا زمانی که شاخص در سطحی بالاتر از یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد قرار نگیرد، معامله‌گران اصلی بورس وارد بازار نشده و ورود پولی صورت نخواهد گرفت.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان