//
کدخبر: ۳۵۶۸۱۴ //

قیمت واقعی دلار اعلام شد

دبیرکل کانون صرافان درباره سیاست اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز گفت: بستگی به روند بازار دارد؛ این‌که چقدر مردم ارز خریداری کنند و چقدر صادرکنندگان فروش داشته باشند. ولی با قدرت می‌توان گفت که پیش‌بینی‌ها از نزول قیمت دلار حکایت دارد.

قیمت واقعی دلار اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان در گفت‌وگویی درباره این‌که ریزش قیمت دلار ادامه خواهد داشت، گفت: قیمت‌ها تا زمانی که به سطح تعادلی برسد، پایین خواهد آمد؛ البته ما نمی‌توانیم نرخ بگوییم که برای مثال ۲۰ هزار تومان یا ۲۵ هزار تومان می‌شود.

وی افزود: به طور معمول عرضه و تقاضا که در بازار به تعادل برسد، قیمت ارز در بازار به تعادل می‌رسد، ولی در کل ما پیش‌بینی می‌کنیم که با شدت نزولی خواهد بود تا زمانی که کف قیمت را بازار تعیین کند.

سلطانی‌زاده در پاسخ به این پرسش که قیمت واقعی دلار چه رقمی است؟ عنوان کرد: قیمت واقعی دلار با فاکتورهایی که نظر دولت است، زیر ۲۵ هزار تومان است. قبلا هم این موضوع را اعلام کردند. یعنی نظر اقتصاددانان دولت این است که قیمت واقعی دلار زیر ۲۵ هزار تومان است؛ با توجه به پیش‌بینی فروش و قیمت نفت.

وی تصریح کرد: در بازار آزاد قیمت دلار به دلیل هیجانات بالا می‌رود، ولی عددی که به طور رسمی اعلام کردند زیر ۲۵ هزار تومان است.

دبیرکل کانون صرافان در پاسخ به این پرسش که دلار تا سطح ۲۵ هزار تومان پایین می‌آید؟ متذکر شد: بستگی به روند بازار دارد؛ این‌که چقدر مردم ارز خریداری کنند و چقدر صادرکنندگان فروش داشته باشند. ولی با قدرت می‌توان گفت که پیش‌بینی‌ها از شدت نزولی قیمت دلار حکایت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان