//
کدخبر: ۳۵۵۴۰۹ //

قیمت دلار شکسته می شود؟

طبق مجوز جدید بانک مرکزی از امروز تمام صرافیها می توانند آزادانه در بازار ارز بفروشند. آربیتراژی‌ که احتمالا باعث شکسته شدن قیمت ها خواهد شد.


قیمت دلار شکسته می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت دلار این روز ها در بازار ارز تهران رکوردهای تاریخی را ثبت می کند. روند صعودی نرخ دلار تا جایی پیش رفته که بازار ساز تصمیم به مداخله شدید در بازار  گرفته و خط ونشان هایی را برای قیمت دلار کشیده است. روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی نشست ویژه ای با صرافان برگزار کرد و آن ها را در جریان تصمیم های جدید ارزی قرار داد.

مجوز جدید بانک مرکزی به صرافان

طبق  مجوز جدید بانک مرکزی از  امروز تمام صرافی ها  میتوانند آزادانه در بازار ارز بفروشند. به صرافی ها اجاره داده شده است ارز صادر کننده ها را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بدون محدودیت بفروشند. اربیتراژی‌ که احتمالا  باعث شکسته شدن قیمت ها خواهد شد.

 با این اقدام بانک مرکزی دو برنامه مهم در راستای تسهیل عرضه و فروش ارز اجرایی خواهد شد:

اول آنکه خرید ارز صادرکنندگان با نرخ توافقی و غیردستوری منجر به افزایش انگیزه صادرکنندگان برای بازگشت ارزهای صادراتی خواهد شد.

دوم آنکه بانک مرکزی با صدور مجوز فروش ارز در سرفصل 24 (سایر) با احراز هویت متقاضی، امکان خرید ارز برای متقاضیان از کانال رسمی را تسهیل کرده است.

قیمت دلار بالا می رود؟

با این حال عده ای از معامله گران همچنان به تنش های ایجاد شده بین ایران و غرب درباره  قطعنامه اشاره می کردند. از نظر این دسته از بازیگران ارزی، با توجه به تنش ها و نرخ تورم موجود احتمال افزایش قیمت دلار همچنان وجود دارد و می تواند سقف های تازه ای را تجربه کند.

برخی از آن ها نیز احتمال می دهند پرونده ایران به شورای امنیت بازگردد و اعتقاد دارند این موضوع، عواقب ناخوشایندی برای بازار خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۴۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان