//
کدخبر: ۳۵۴۵۴۷ //

تعیین سقف ۳ برابری برای افزایش مالیات مودیان

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه حداقلی برای مالیات‌ها تعیین شده و از سوی دیگر سقف افزایش را ۳ برابر این حداقل تعیین کردیم، گفت: نسبت به سال گذشته همه ضرایب مالیاتی مربوط به اصناف نصف شده است.

 تعیین سقف ۳ برابری برای افزایش مالیات مودیان
به گزارش فرتاک نیوز،

داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص گلایه اصناف در مورد افزایش شدید مالیات‌ها براساس اطلاعات دریافتی سازمان از دستگاه‌های کارتخوان(بعضا تا 108 برابر) گفت: ما برای هر کدام از مودیان، یک سقف سه برابری نسبت به حداقل تعیین شده در نظر گرفتیم،

به طور مثال اگر کسی درگذشته فردی 25 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کرده، براساس تراکنش‌ها، اطلاعات فروش و خریدی که ما از مودی در سامانه‌ها ثبت کردیم، حداکثر مالیات مودی برابر 75 میلیون تومان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: براساس جلسه‌ای که با اصناف داشتیم و گلایه‌هایی که بیان شد، اصلاحاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی طی چند روز اخیر انجام شده است. طی روز گذشته 100 هزار نفر را داشتیم که مالیات‌های خود را پرداخت کردند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: افزایش شدید تشخیص مالیات‌ها که طی روزهای ابتدایی رخ داد، به این دلیل بود که ما سقفی برای رشد مالیات‌ها تعیین نکرده بودیم و تمام تراکنش‌ها را مبنای محاسبات قرار دادیم. هر چند که رئیس اتاق اصناف نیز ذکر کرد که کسب و کار و خرید و فروش انجام شده اما آمادگی نداریم که ناگهان به جای یک میلیون تومان، پنجاه میلیون تومان مالیات پرداخت کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان