//
کدخبر: ۳۵۲۴۵۶ //

سس گوجه فرنگی از ابتلا به این بیماری خطرناک پیشگیری می‌کند

محققان دریافته اند که خوردن گوجه فرنگی و مشتقات آن ممکن است به کاهش آسیب ماده ژنتیکی "DNA" در سلول‌های پروستات در مردان مبتلا به سرطان کمک کند.

سس گوجه فرنگی از ابتلا به این بیماری خطرناک پیشگیری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مطالعه‌ای که توسط مجله موسسه ملی سرطان آمریکا منتشر شد، یافته‌های مطالعات قبلی را تأیید کرد که سس‌های گوجه‌فرنگی مورد استفاده در غذا‌های مختلف مانند پیتزا، اسپاگتی و سایر مواد غذایی به کاهش آسیب به سلول‌های غده پروستات کمک می‌کنند و در نتیجه باعث محافظت از مردان در برابر تومور‌های بدخیم می‌شود.

محققان آمریکایی دریافتند که خوردن گوجه فرنگی و مشتقات آن ممکن است به کاهش آسیب ماده ژنتیکی "DNA" در سلول‌های پروستات در مردان مبتلا به سرطان کمک کند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که گوجه فرنگی خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد و تایید کرد که ماده فعال موجود در آن آنتی اکسیدان "لیکوپن" است.

دانشمندان بر این باورند که لیکوپن ممکن است به کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مضر کمک کند، که به طور طبیعی هنگام هضم غذا در بدن رخ می‌دهد و منجر به بیماری و پیری می‌شود.

محققان دریافتند که لیکوپن همچنین سطح PSA را کاهش می‌دهد که حضور آن در خون خطر ابتلا به سرطان پروستات را نشان می‌دهد.

این مطالعه ۳۲ بیمار مبتلا به سرطان پروستات بین ۶۰ تا ۷۴ ساله که به مدت سه هفته قبل از عمل جراحی پروستاتکتومی، یک بشقاب بزرگ اسپاگتی با سس گوجه فرنگی را یک بار در روز می‌خوردند شامل شد و نشان داد که غلظت لیکوپن در بافت پروستات مردانی که سس مصرف کرده اند، به طور منظم حدود سه برابر بیشتر، و سطح PSA و آسیب DNA به طور قابل توجهی کاهش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۴۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان