//
کدخبر: ۳۵۲۲۵۳ //

افزایش ۵۷ میلیونی سمند LX در یک هفته + جدول قیمت

پرونده خودروهای داخلی در آخرین هفته اردیبهشت 1401 با رشد 2 تا 57 میلیون تومانی قیمت بسته شد. براساس ارزیابی های صورت گرفته در این هفته «سمندX» با افزایش 57 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته بیشترین رشد قیمت را به خود اختصاص داد.


افزایش 57 میلیونی سمند LX در یک هفته + جدول قیمت
به گزارش فرتاک نیوز،

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX» این هفته رکوددار رشد قیمت در بازار بوده است. به گفته فعالان بازار خودرو کاهش عرضه یا به عبارتی دیگر عدم عرضه یکی از عمده ترین دلایل گرانی این خودرو در بازار به شمار می‌رود.

افزایش نرخ دلار یکی دیگر از دلایلی است که فعالان بازار خودرو رشد قیمت در بازار را به آن نسبت می دهند و معتقدند که نوسانات پی در پی نرخ دلار بر بازار خودرو اثرگذار بوده است. در آخرین روزهای هفته سپری شده قیمت دلار از 30 هزار تومان عبور کرد و این امر موجب شد تا بازار خودرو هم عکس العمل افزایشی از خود نشان دهد. خبر آزاد شدن واردان خودرو از دیگر اخباری است که در هفته های اخیر اعلام شد، اما هرچند تصور می شد این خبر بتواند بازار ناآرام خودرو را آرام کند با این حال نامشخص بودن جزئیات و چگونگی آیین‌نامه واردات خودرو موجب شد تا هنوز شاهد اثرات این خبر در بازار نباشیم و با توجه به خبر اعلام شده از سوی وزیر صمت باید در هفته های آینده منتظر تاثیر این خبر در بازار باشیم.

وضعیت بازار خودرو

ارزیابی ها نشان می دهد که در هفته سپری شده بازار با رشد عجیب قیمت «سمند lx» و «سمند سورن پلاس» روبرو بوده، بطوریکه «سمند lx» در بازار رشد 57 میلیونی را تجربه کرد  و  «سمند سورن پلاس» نیز رشدی 36 میلیونی در بازار داشته است. اما از میان 14 خودرو داخلی که در هفته جاری مورد ارزیابی قرار گرفته اند؛ سه خودرو تغییر قیمت نداشتند و 5 خودرو نیز با  افت قیمت در بازار عرضه شدند.  

 
 

 

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند و هر دو خودرو این خانواده استپ قیمت را به تغییر ترجیح دادند، با این شرایط «کوییکR» 230 میلیون تومان و «کوییک معمولی» 220 میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» هم این هفته با رشد 11 میلیون تومانی قیمت رو به رو شد و 388 میلیون تومان دست به دست شد.

 
 

کوییک

قیمت تیبا در بازار خودرو

اما خانواده تیبا این هفته را با افت 2 تا 5 میلیونی قیمت پشت سر گذاشتند. با این شرایط «تیبا صندوقدار» با افت 5 میلیونی 195 میلیونی شد و «تیبا 2 معمولی» هم با افت 2 میلیونی در هفته گذشت 205 میلیون تومان قیمت خورد.

اما «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته 3 میلیون تومان در بازار افزایش قیمت داشت و 218 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا 30

قیمت محصولات پژو در بازار

 اما 207ها این هفته با جریان گرانی همراهی نشد و هر دو محصول این خانواده با افت 2 میلیونی قیمت هفته را به پایان رساندند. «پژو 207 دنده ای» در آخرین هفته اردیبهشت ماه 410 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز 415 میلیون تومان شد.

207 30

قیمت خانواده سمند در بازار

در این هفته خانواده «سمندLX» رکودار رشد قیمت در بازار بود؛ بطوریکه «سمندLX» در بازار رشدی 57 میلیونی را در یک هفته به ثبت رساند و «سمند LX با موتورEF7  » هم رشد 36 میلیون تومانی داشت.

 
 

با توجه به رصد بازار «سمندLX»  در این هفته 340 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7  » هم این هفته 393 میلیون تومان به فروش رسید.

 اما «سمند سورن پلاس» که این هفته با افزایش 2 میلیونی با قیمت 340 میلیون تومان در بازار  عرضه شد.

سمند 30

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته افت 5 میلیونی داشت و  510 میلیون تومان قیمت خورد. قیمت «دنا معمولی» هم این هفته با افزایش 12  میلیونی به 398 میلیون رسید. اما «رانا پلاس» یکی از خودروی پرطرفدار بازار بدون تغییر 320 میلیون تومان قیمت خورد.

 
 

رانا 30

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان