//
کدخبر: ۳۵۰۳۷۵ //

دلیل افزایش قیمت آرد چیست؟

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از قاچاق و پرتی آرد، واقعی سازی قیمت‌ها است، گفت: باید واقعی شدن قیمت آرد و گندم را بپذیریم.


دلیل افزایش قیمت آرد چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

امید جهان نژادیان در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دولت درصدد واقعی سازی نرخ گندم برآمده است زیرا بحث یارانه زمینه قاچاق این محصول را به خارج از کشور فراهم کرده بود و حتی براساس اطلاعات موثقی که داریم، ماکارونی تولید داخل به آمریکا نیز می‌رفت.

وی با بیان اینکه حدود ۲ تا ۳ میلیون تن پرتی آرد در کشور داریم، افزود: میزان واقعی مصرف آرد حدود ۱۰ میلیون تن است اما حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن مصرف می‌شود و اختلاف آن ناشی از قاچاق و یا عرضه خارج از شبکه است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه سود حاصل از قاچاق آرد تا ۱۵۰۰ درصد رسیده است، گفت: تنها راه جلوگیری از قاچاق و پرتی آرد، واقعی سازی قیمت‌ها است و ما باید واقعی شدن قیمت آرد و گندم را بپذیریم.

جهان نژادیان عنوان کرد: با توجه به تحولات به وجود آمده در جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی گندم دو برابر شده است و از این رو کشور ما نیز باید مثل دیگر کشورهای دنیا برنامه‌ریزی کند تا در ادامه شاهد قحطی و مشکلات نباشیم.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۴ میلیون تن گندم وارد کشور شد، که عمدتا از کشورهای روسیه و اوکراین بود و برنامه ریزی دولت در بحث واقعی سازی قیمت آرد و گندم برای آن است تا در ادامه با توجه به شرایط تحولات جهانی با بن بست مواجه نشویم.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در سطح استان خوزستان ۱۵ کارخانه آرد مطرح و برجسته وجود دارد که پاسخگوی تامین نیاز مردم استان هستند. هیچ کمبودی در زمینه تامین آرد در خوزستان نیست و همه دستگاه‌های متولی نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی هستند.

جهان نژادیان در خصوص ذخیره گندم خوزستان عنوان کرد: حدود ۸۰۰ هزار تن موجودی گندم استان است و جای هیچ نگرانی در این خصوص نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان