//
کدخبر: ۳۴۹۹۸۶ //

اظهارات معاون وزیر جهادکشاورزی درخصوص افزایش قیمت روغن

معاون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کمبود روغن تا یک هفته آینده رفع می‌شود، گفت:دولت هزینه‌های سربار تولیدکنندگان را با پرداخت یارانه مستقیم به آنها برطرف می‌کند تا فشاری به قیمت مصرف کننده وارد نشود.

اظهارات معاون وزیر جهادکشاورزی درخصوص افزایش قیمت روغن
به گزارش فرتاک نیوز،

در روزهای اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت روغن نباتی بعد از ماه مبارک رمضان به دلیل افزایش هزینه‌های سربار تولید ناشی از افزایش قیمت جهانی روغن خام، افزایش میزان دستمزد و حتی حذف ارز 4200 تومانی واردات مواد اولیه در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به گوش می رسد؛ این اخبار باعث ایجاد کمبود روغن در بازار شده است.

با اعلام خبر احتمال افزایش روغن، میزان تقاضای خانوار و صنفی برای این محصول افزایش یافت و حتی تولید کنندگان نیز از میزان تولید خود کاستند و در نتیجه با کمبود روغن در بازار مواجه شدیم.

این اخبار اما توسط وزارت جهاد کشاورزی رد و اعلام شد که هزینه‌های سربار تولیدکنندگان جبران می‌شود  تا روغن نباتی بدون افزایش قیمت نسبت به سال قبل به فرورش برسد.

عسگرزاده معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته وزارت جهاد کشاورزی با تولید کنندگان، کمبود موجود در بازار روغن برطرف می‌شود؛ دولت هزینه‌های سربار تولید کنندگان را جبران می‌کند و به طور مستقیم یارانه ای به خود کارخانه دار داده می شود تا فشاری به قیمت مصرف کننده وارد نشود.

وی گفت: با جبران ما به التفاوت هزینه های تولید توسط دولت، کارخانه‌ها دوباره تولید را انجام می دهند و تولید  تا یک هفته آینده به ثبات قبلی خود برمی‌گردد.

بنابر این گزارش اما به دلیل قیمت کمتر روغن در بازار در مقایسه با کشور های همسایه، شاهد قاچاق و خروج این محصول از کشور هستیم، به طوری که مصرف روغن نباتی قبل از اختصاص یارانه ارز 4200 تومانی در کشور یک میلیون و 400 هزار تن بود اما اکنون به 2 میلیون و 200 هزار تن افزایش یافته است.

معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی همچنین درباره راهکار جلوگیری از قاچاق روغن نباتی اظهار داشت: با تغییرات ایجاد شده در سامانه جامع تجارت راه ارسال بیشتر از سهمیه روغن به استان‌ها  و تا حدود زیادی قاچاق و خروج این محصول از کشور گرفته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان