//
کدخبر: ۳۴۹۴۹۹ //

امان از گرانی/باید با چای هم خداحافظی کنیم؟

جهان ساز در خصوص افزایش قیمت چای گفت: تمرکز ما بیشتر روی خرید برگ سبز و تولید داخلی است.قیمت چای داخلی نسبت به قبل افزایش چشمگیری نداشته و بازار تغییر خاصی نکرده است.

امان از گرانی/باید با چای هم خداحافظی کنیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این روز ها گرانی، سراسر بازار کالاهای اساسی را فرا گرفته است و مردم رمقی برای خرید محصولات ندارند. هر روز خبر از گران شدن محصولی به گوش می رسد.

دیگر افزایش قیمت معنی عجیبی برای مردم ندارد انگار عادت بر این شده که هر از گاهی محصولی گران شود و بازار را به تب و تاب بیندازد. برنج، گوشت، میوه های نوبرانه و ... از سری محصولاتی هستند که در صدر گرانی قرار دارند.

چای لاکچری می شود!

هر چند که قرار بر این بود که تا پایان ماه رمضان بازار افزایش قیمتی را تجربه نکند اما چیزی که مشاهده شد غیر از این بود.اما حالا خبر افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی قیمت چای شنیده می شود.

چندی پیش صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال گفت: قیمت انواع چای خشک در سال ۱۴۰۱ بین ۱۰ تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد و سرگل چای بهاره (چای ممتاز) حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

همچنین وی درخصوص بازار چای گفته بود: بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برداری از برگ سبز چای آغاز شده اما سرما این روند را کند و به عقب انداخته است؛ در حال‌حاضر تعداد معدودی از کارخانه‌های چای به دلیل کاهش برداشت چای دایر هستند.

فرض بر این بود که کاهش برداشت چای و سرما زدن باعث این افزایش قیمت شده که قیمت بسته‌های نیم‌کیلویی برخی برندهای چای به نزدیک ۱۶۰‌هزار‌تومان رسیده است.

جهان ساز در خصوص افزایش قیمت چای گفت: تمرکز ما بیشتر روی خرید برگ سبز  و تولید داخلی است.قیمت چای داخلی نسبت به قبل افزایش چشمگیری نداشته و بازار تغییر خاصی نکرده است.

وی با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش یافته است اظهار داشت: بر اساس اعلام شورای قیمت گذاری هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک با ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علت گرانی چای

جهان ساز در خصوص میزان تولید چای کشور بیان کرد: برداشت چای روزهای اول خود را طی می کند. با شروع کشت و افزایش تولید قیمت کاهش میابد. تقریبا ۳۰ درصد مصرف کشور تولید داریم و مابقی واردات است و در حال حاضر کمبودی در بازار نداریم.

رئیس سازمان چای  در پایان پیرامون اخبار منتشر شده از گرانی چای اظهار داشت: من اخیرا بررسی نکردم باید تحقیق کنم و بعد از آن اطلاع بدهم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۴۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان