//
کدخبر: ۳۴۹۱۸۴ //

امضای تفاهم نامه ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان برای تامین سنگ آهن

تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش «سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی» بین ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

 امضای تفاهم نامه ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان برای تامین سنگ آهن
به گزارش فرتاک نیوز،

استاندار کردستان در این باره گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف است که با تمرکز بهترو برنامه ریزی اصولی در این زمینه‌ها بی شک پسوند محرومیت از روی این استان برای همیشه حذف خواهد شد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: داشتن ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، وجود مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان، منطقه ویژه اقتصادی بانه و منطقه آزاد بانه –مریوان از مهمترین مزیت‌های این استان به ویژه در حوزه سرمایه گذاری است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه  تاکنون ۱۸ نوع ماده معدنی در این استان شناسایی شده است، گفت: امروز شرایط سرمایه گذاری در این استان با توجه به امنیت پایدار در آن برقرار شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: با توجه به ذخایر سنگ آهن در این استان و سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان در استخراج و فرآوری این ماده معدنی با ارزش گام بزرگی در صنعتی شدن استان برداشته می‌شود.

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان هم در این مراسم گفت: این شرکت برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد کرد.

ایرج رخصتی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری این شرکت در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن کردستان در سه فاز انجام می‌شود، افزود: فاز نخست شامل استخراج، فرآوری و دانه بندی، فاز دوم شامل تولید کنسانتره و گندله و فاز سوم هم تولید محصول نهایی یعنی شمش فولاد است.

رخصتی اعلام کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده این شرکت در فاز نخست طرح تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن در کردستان پنج هزار میلیارد ریال، فاز دوم ۱۵ هزار میلیارد ریال و فاز سوم هم پنج هزار میلیارد ریال است.

سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: با اجرای این طرح برای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن از اکتشاف و استخراج تا فرآوری کامل مواد معدنی امروز پنجشنبه ذوب آهن اصفهان و استانداری کردستان امضا شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۱۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان