//
کدخبر: ۲۹۷۳۱۰ //

قاسم حدادی‌فر: دست به دست هم داده‌اند تا ذوب‌آهن بیفتد

قاسم حدادی فر می‌گوید شرایط ذوب آهن هر روز نسبت به روز گذشته بحرانی‎‌تر می‌شود و وظیفه خود می‌داند که در این شرایط برای بهتر شدن اوضاع تیم حرف بزند.

قاسم حدادی‌فر: دست به دست هم داده‌اند تا ذوب‌آهن بیفتد
به گزارش فرتاک نیوز،

شرایط تیم فوتبال ذوب‌آهن که در گذشته نه چندان دور یکی از تیم های بزرگ فوتبال ایران به شمار می‌رفت و همیشه مدعی کسب سهمیه آسیایی بود، در لیگ بیستم هم مانند لیگ نوزدهم، تعریفی ندارد و تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان شرایط این تیم را وخیم‌تر هم کرد؛ آنها اکنون با ۸ امتیاز رتبه نازل پانزدهم را در جدول رده بندی به نام خود زده اند.

حال و روز ناخوشایند ذوب‌آهن سبب شده تا قاسم حدادی فر کاپیتان و چهره وفادار سبزپوشان اصفهانی که می‌گوید احساس مسئولیت زیادی نسبت به تیم و شرایطش دارد، زبان به انتقاد بگشاید و از تصمیم‌سازان باشگاه بخواهد که هر چه زودتر فکری برای برون رفت تیم از شرایط نامساعد موجود بکنند. صحبت های کاپیتان ذوب آهن به مسائل مختلفی در مورد دلایل عدم موفقیت تیم اشاره کرده، را در ادامه می‌خوانید.

خیلی از مشکلات تیم به داوری‌ها بازمی گردد
قاسم حدادی فر با دیدار برابر نفت مسجد سلیمان که با شکست ذوب آهن همراه شد، صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: «یک بازی حساس و تعیین کننده برای ما بود. کل ۹۰ دقیقه سوار بر بازی بودیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم و حتی گل هم زدیم ولی داور به اشتباه قبول نکرد. ما خیلی خیلی تلاش می کنیم ولی آن چیزی که باید برداشت کنیم را برداشت نکرده ایم؛ به نظرم خیلی از این شرایط که تیم دارد، به مسائل داوری باز می گردد و در مقابل نفت مسجد سلیمان هم گلی زدیم که مردود اعلام کردند.»

جالب است از سوی باشگاه هیچ اعتراضی نمی‌‍بینیم
کاپیتان ذوب آهن با اشاره به مسئولان باشگاه و انتظاری که از آنها برای حمایت از تیم دارد، اشاره کرد و افزود: «برای من اما جالب اینجاست که هیچ اتفاقی نمی افتد؛ از سوی مسئولان باشگاه هیچ اتفاقی نمی افتد. این سناریو از پارسال علیه ذوب آهن شروع شده  و هر روز هم بدتر می شود. اشتباهات داوری علیه تیم ما شده که تاثیرگذار و سرنوشت ساز  بوده ولی هیچ اعتراضی نمی بینیم. برای خود من جای تعجب دارد.»

هر هفته شرایط بدتر و بحرانی‌تر می‌شود
او ادامه داد: «برای من جای تعجب دارد که هیچ عکس العملی از سوی مدیران باشگاه نمی بینیم. ما اینجا مدیرهایی داشته ایم که وقتی کوچک‌ترین حقی از تیم خورده می‌شد، پای تیم می ایستادند و اجازه نمی دادند. اما حالا می بینیم هر هفته این اتفاقات رخ می دهد و بدتر می شود. از پارسال این اتفاقات شروع شده و امسال بدتر شده است. امسال واقعا به ما ضربه زده و شرایط تیم را بحرانی کرده است.»

هیچ وقت قصد دخالت نداشته ام ولی الان ...
حدادی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه به خودش اجازه نمی داده که در مورد مسائل داوری و مدیریتی حرف بزند ولی شرایط تیم و دلسوزی او را مجاب کرده که برای بهبود شرایط ذوب آهن و خروج از بحران صحبت کند، اضافه کرد: «من همیشه قصد داشته ام کمک کنم و در مسائل داوری و مدیریتی دخالتی نکرده ام ولی الان شرایط تیم واقعا بحرانی است و از نظر داوری خیلی زجر کشیدیم و خیلی خیلی امتیاز از دست داده ایم، ولی هیچ واکنش مثبتی را از سوی کمیته داوران و همینطور باشگاه‌مان نمی بینیم و هر روز شرایط بدتر می شود.»

فشار زیادی روی بازیکنان تیم به وجود آمده است
او سپس با اشاره به جدایی بازیکنان تیم بیان کرد: «الان اوضاع ما خیلی خیلی خراب شده و ته جدول ایستاده ایم و هیچ کاری هم نمی توانیم بکنیم. الان شرایط خیلی بد شده و فشار زیادی روی بچه ها وجود دارد. علاوه بر اینکه می خواهند نتیجه بگیرند، فشار داوری هم روی آنها وجود دارد. یک فشار امتیاز نگرفتن هم هست و این ها خیلی خیلی روی نتیجه نگرفتن تیم شروع شده است. نمونه اش بازی آخر بود. از پارسال شروع شد که بازیکنان ما بدون هیچ دلیل فسخ می کردند. بازیکن ما قرارداد داشت ول فسخ می کرد و الان هم همینطور است. واقعا اتحاد و اشتیاقی که در سال های گذشته در تیم وجود داشت، دیده نمی شود و در این شرایط طبیعی است اگر بازیکنان پیشنهادی از تیم های دیگر دریافت کنند، جدا می شوند؛ این ها همه دست به دست هم داده تا شرایطش اینطور شود و برای من جای تعجب دارم.»

دست به دست هم داده‌اند تا ذوب آهن بیفتد
از قاسم حدادی‌فر پرسیدیم که چه اتفاقی طی دو سه سال اخیر در تیم فوتبال ذوب آهن رخ داده که این تیم به این روز افتاده است. او به این سوال اینطور واکنش نشان داد: «من آدم بدبینی نیستم و اصلا هم در مسائل خارج از فوتبال دخالتی نمی کنم، اما پارسال می شنیدم که می گفتند می خواهند این تیم بیفتد؛ اینکه تیم دیگر فعالیت حرفه ای نداشته باشد! نمی خواهم بدبین باشم و آدم خوشبینی هستم ولی الان با مرور زمان یک چیزهایی برای من ثابت شده و همه دست به دست هم داده اند تا تیم شرایطش اینطوری شود. از پارسال این موضوع رقم خورده و همینطور ادامه دار شده است. بازیکنان بدون دلیل از تیم جدا می شدند؛ بازیکنی که قرارداد داشت، از تیم جدا می شد و هیچ اتفاقی هم نمی افتاد. آخر فصل بازیکنانی که قرارداد داشتند، می رفتند. از پارسال دو سه روز مانده به فصل شروع شد؛ این اتفاقات به مرور زمان، بیشتر و بیشتر شد و الان وقتی اشتباهات داوری را در کنار این اتفاقات می گذاریم، برای خودم هم دیگر جای شبهه وجود ندارد وبرایم ثابت شده که دست به دست هم داده اند، تا این تیم شرایطش اینطوری شد و شاید هم بیفتد و شرایط حرفه ای نداشته باشد. اصلا این صحبت ها از پارسال و قبل از بازی اول شکل گرفت، ولی من اصلا روی این موضوع بدبین نبودم. اما الان که حدود یکسال از این موضوع می گذرد، نسبت به آن بدبین شده ام. از دست من دیگر کاری برنمی آید؛ عاجزانه از مسئولان و بزرگ‎‌ترهای ذوب آهن این است که سریعتر به داد این تیم برسند.»

مسئولیت روی دوشم سنگینی می‌کند
بخش بعدی حرف های قاسم حدادی فر در مورد رابطه نه چندان خوب مدیریت باشگاه و کادر فنی تیم فوتبال ذوب آهن بود و عنوان کرد: «در مصاحبه‌های قبلی ام هم گفته ام که رابطه خوبی بین باشگاه و کادر فنی نیست و این موضوع در حال ضربه زدن به تیم است. امیدوارم یک بزرگمنشی انجام شود و آنهایی که می توانند از جمله مسئولان شهر، مسئولان فوتبالی و مسئولان استان بیایند و یک کاری بکنند و مشکلات تیم را حل کنند؛ این تیم ۴۰ ، ۵۰ سال قدمت دارد و کلی هوادار دارد که به عشق این تیم زندگی می کنند. من آنها را دیده ام و با آنها زندگی می کنم. من هیچ وقت دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم ولی وظیفه سنگینی روی دوشم احساس می کردم که الان باید این مسائل را بگوییم. داریم زمان را از دست بدهیم و روز به روز شرایط‌مان در حال بدتر شدن است و هر چه زودتر باید این مسائل را حل کنیم.»

همین پارسال در ابتدای فصل، بین ۸ تیم برتر آسیا بودیم
از قاسم حدادی فر در مورد آینده تیم و اینکه چه کاری باید انجام شود که از وخیم تر شدن اوضاع ذوب آهن جلوگیری کند، بیان کرد: «همین پارسال هم در میان ۱۶ تیم و ۸ تیم برتر آسیا بودیم ولی الان در قعر جدولیم. از دست ما بازیکنان کاری ساخته نیست. در این بین بازیکنان خوبی هم جدا شدند.»

هیچ بازیکنی قبلا جرات فسخ نداشت، اما حالا ...
حدادی فر در ادامه و در پاسخ به این سوال که نتایج نشان می دهد در دو سال اخیر، باشگاه ذوب آهن مدیریت خوبی را تجربه نکرده، توضیح داد: «من بحثم همین است. اگر جنگ قدرت است، بیشترین آسیب را باشگاه می بیند. قبلا اینطور بود که هیچ بازیکنی در باشگاه ذوب آهن تا پایان فصل، جرات فسخ نداشت ولی در یکی دو فصل گذشته بازیکن بدون هیچ دلیل فسخ می کند و هیچ اتفاقی رخ نمی دهد. ذوب آهن همیشه هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران بوده است؛ حالا چه دلیلی دارد تیمی که در آسیا بوده، الان به این روز بیفتد. تیمی که این همه قدمت دارد و همه چیز در آن خوب بوده است، الان به این روز افتاده است! من حرفم این است که هر چه زودتر به داد این تیم برسید؛ مسئولان هر شخص یا سازمانی که می تواند. روز به روز شرایط این تیم بدتر می شود.»

باید همه باهم در یک مسیر ادامه بدهیم
کاپیتان ۳۷ ساله و باتجربه ذوب آهن بار دیگر به مسئولیت خود در باشگاه اشاره کرد و گفت: «باز هم می گویم اصلا دوست نداشتم در مورد این مسائل صحبت کنم ولی فکر می کنم وظیفه ای بر گردن من است که صحبت کنم. الان می خواهم از مسئولان و تمام کسانی که می توانند کمک کنند این را بخواهم که اگر قرار است ادامه بدهیم، همه در یک مسیر حرکت کنیم؛ چه مدیریت، چه کادر فنی، چه مسئولان کارخانه، چه اعضای هیئت مدیره و چه کسانی که از تهران برای تیم تصمیم می گیرند. باید همه در یک مسیر حرکت کنیم، چون من واقعا شرایط را بحرانی می بینم و امیدوارم هر چه زودتر این مسائل حل شود.»

بحث من تصمیم‎‌سازان دو سال اخیر ذوب آهن هستند
بخش پایانی حرف های حدادی فر در مورد تصمیمات دو سال اخیر در راس باشگاه ذوب آهن بود و با تاکید بر اینکه روی صحبت های او صرفا با مدیریت باشگاه نیست، اینطور حرف هایش را خاتمه داد: «بحث من صرفا مدیریت هم نیست؛ بحث من کسانی هستند که از هر جایی برای تیم در یکی دوسال اخیر تصمیم گرفته اند و تیم به این وضعیت دچار شده است. ضمن اینکه در باشگاهی با این قدمت و این بزرگی و سابقه طولانی‌ای که دارد، نمی توان هواداران را نادیده گرفت، چون از نظر روحی و روانی به هم ریخته اند و شرایط خوبی ندارند. کسانی که تصمیم می گیرند باید به فکر هواداران تیم و حال و روز آنها هم باشند و الان اصلا آنها شرایط روحی و روانی خوبی ندارند. امیدوارم هر چه زودتر این مسائل حل شود و ذوب آهن را در جایگاه گذشته اش ببینیم و از این شرایط خارج شود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۳۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان