//
کدخبر: ۳۴۹۰۹۰ //

خبری که بازار ارز را تکان داد!

روز گذشته شاهد خریدارانی بودیم که به تعداد سکه می‌خواستند. به گفته سکه‌بازان این افراد مسئول خرید شرکت‌ها هستند که برای عید فطر و عیدی دادن برای کارکنانشان سکه می‌خرند.

خبری که بازار ارز را تکان داد!
به گزارش فرتاک نیوز،

وقتی قیمت‌ها در بازار بالا می‌رود عرضه‌کننده‌ها دلشان نمی‌آید بفروشند و خریداران می‌ترسند بخرند. اما چرا در وضعیتی که عرضه و تقاضا عقب‌نشینی می‌کند، قیمت دلار بالا می‌رود؟ معامله‌گران به یک دلیل بنیادی و یک دلیل انتظاری اشاره می‌کنند.

حواله درهم؛ نماد تقاضای واقعی در بازار ارز

دلیل بنیادی، افزایش قیمت حواله درهم بود.حواله درهم نماد تقاضای واقعی در بازار ارز است، چون تجار برای صادرات و افزایش حواله درهم در بازار یعنی تقاضای واقعی در بازار زیاد شده است. بنابراین وقتی حواله درهم گران می‌شود سیگنال صعودی است. در معاملات روز چهارشنبه بخاطر اینکه این سیگنال با افزایش قیمت حواله در بازار نیما همراه بود، اثر قوی‌تری داشت.

خبری که قیمت دلار را تکان داد

عامل دیگر به بحث انتظارات برمی‌گشت. روزنامه گاردین یک خبر در روز چهارشنبه زد که پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند انگلیس به ایران به مشکل خورده و در عمان قفل شده است. این خبر نیز در بازار ارز به صعود دلار کمک کرد در نهایت قیمت دلار بالای ۲۸ هزار بسته شد.

در بازار سلیمانیه چه خبر است؟

با عین حال،برخی از معامله‌گران معتقدند این قیمت با واقعیت‌های بازار چهارشنبه هماهنگ نیست چرا که بر مبنای قیمت درهم، دلار ۲۸ هزار و800 تومان برآورد می‌شود. نکته بعدی اینکه سلیمانیه به روال عادی برگشته و بالای تهران معامله می‌شود بنابراین تقاضا برای خرید دلار  وجود دارد.

به عقیده تحلیلگران فنی نیز درهم و دلار هرات در روز چهارشنبه روی مرز مقاومتیشان یعنی 7 هزار و هفتصد و 27 هزار و 500 تومان در حال نوسان بودند که در صورت تثبیت روی عدد مقاومتی، می‌توان شاهد ادامه رشد بازار بود.

سکه، دلار نهفته را بالاتر بست

در بازار سکه با اینکه دلار رشد داشت نرخ این فلز گرانبها تغییر آنچنانی نداشت و دلیل این اتفاق را معامله‌گران حباب 700 هزار تومانی سکه می‌دانستند. به عقیده آن‌ها سکه از قبل دلار نهفته در خودش را بالاتر بسته و الان درحال تعدیل است برای همین نیز نرخ آن زیاد تغییر نکرد.

خرید سکه در بازار برای عید فطر

دو نکته بازار چهارشنبه به سکه برمی‌گردد. روز گذشته شاهد خریدارانی بودیم که به تعداد سکه می‌خواستند. به گفته سکه‌بازان این افراد مسئول خرید شرکت‌ها هستند که برای عید فطر و عیدی دادن برای کارکنانشان سکه می‌خرند.

نکته دوم درباره حباب سکه‌ است که عده‌ای از معامله‌گران حباب سکه را با دلار، درهم و طلای آبشده بدست آورده بودند که نرخ‌های متفاوتی داشت و بیشترین حباب به درهم برمیگشت.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۰۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان