//
کدخبر: ۳۴۷۷۵۷ //

افزایش ۴۵ تا ۹۵ درصدی حقوق معلمان | چشم‌انتظاری معلمان برای اجرای طرح رتبه‌بندی به پایان رسید

سوت آغاز اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان در حالی از سوی دولت سیزدهم به صدا درآمد که این طرح سال‌ها محل چالش معلمان و دولت‌های قبلی برای اجرایی شدن آن بود.

 افزایش ۴۵ تا ۹۵ درصدی حقوق معلمان | چشم‌انتظاری معلمان برای اجرای طرح رتبه‌بندی به پایان رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

سرانجام پس از سال‌ها کش و قوس آیین‌نامه طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزیر آموزش و پرورش به هیات وزیران ارسال و به مرحله اجرا نزدیک شد که بنا به گفته سخنگوی این وزارتخانه تمامی معلمان از شهریور سال ۱۴۰۰ شامل اجرای این قانون می‌شوند.

این طرح که در سند تحول بنیادین و در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته است سال‌ها به محل چالش دولت‌های قبلی و معلمان تبدیل شده و روی میز دولت‌های گذشته خاک می‌خورد، ولی کمتر همت و اراده‌ای برای اجرایی شدن آن از سوی مسئولان وجود داشت؛ با این حال در دولت سیزدهم و از بدو تشکیل آن، قول‌هایی برای اجرا کردن طرح رتبه‌بندی به معلمان داده شد که مشخص کرد همت مضاعفی برای عمل به وعده‌ها در این دولت، پیش روی مدیران قرار دارد.

یکی از چالش‌های دولت سیزدهم در بدو شروع فعالیتش را باید تلاش برای ساماندهی وضعیت معلمان و تعیین تکلیف معلمان حق‌اتدریسی دانست، در این بین قول‌های مساعدی از سوی رئیس جمهور به معلمان و فرهنگیان داده شد و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که در راستای طرح تحول بنیادین بود به افق عملکردی دولت رئیسی در حوزه آموزش و پرورش تبدیل شده بود.

در همان ابتدای شروع فعالیت دولت سیزدهم تلاش و برنامه‌ریزی مناسبی چه در بُعد برطرف کردن مشکلات مالی و تحقق اعتبار مناسب برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و چه در بخش همسونگری با شورای نگهبان و ایراداتی که به این طرح داشت صورت گرفت و دولتمردان بنا را بر این موضوع استوار کردند که با همراهی مجلس طرح رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ به منصه ظهور برسد؛ اتفاقی که سرانجام و در عین مشکلات بودجه‌ای دولت ناشی از بدهی‌های گذشته رخ داد و در روز ۲۴ فروردین ماه سال‌جاری رسماً آیین‌نامه طرح رتبه‌بندی معلمان از سوی وزیر آموزش و پرورش به هیات وزیران ارسال شد.

اجرایی شدن این طرح در دولت سیزدهم را باید یکی از مهمترین گام‌هایی دانست که دولت تلاش دارد در راستای تحقق عدالت اجتماعی و آموزشی در کشور بردارد و اگرچه با بدهی‌های عظیمی به جا مانده از دولت‌های قبلی مواجه است با این‌حال بنا به گفته سخنگوی آموزش و پرورش ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی پیش‌بینی شده است و با تصویب این آیین‌نامه در هیئت دولت در اولین فرصت طرح رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.

صادق ستاری فرد سخنگوی آموزش و پرورش پیش از این به ایرنا گفته بود که طرح رتبه بندی با هدف رضایت‌مندی شغلی معلمان، کیفیت آموزشی و پرورشی و بسط عدالت آموزشی اجرایی می شود و قانون با صراحت کامل تصویب کرده است که باید از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رتبه بندی معلمان اجرا و این طرح از این تاریخ برای معلمان پیش‌بینی شود.

بنا به گفته سخنگوی آموزش و پرورش براساس قانون هر معلم در یک رتبه قرار می گیرد و هیچ معلمی وجود ندارد که این رتبه بندی شامل حالش نشود؛ این یک مزیت است که هم قانون و هم آیین‌نامه به این شکل نوشته شد.

با اجرا شدن این طرح، دیگر خبری از حقوق‌های حداقلی برای معلمان نیست و همین موضوع می‌تواند به افزایش جذب معلم و رفع کمبود آن در سیستم آموزشی کشور کمک کند.

بنا بر آنچه که در این طرح مورد اشاره قرار گرفته است، میزان افزایش حقوق برای هر معلم بر اساس سه موئلفه حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل بین ۴۵ تا ۹۵ درصد متفاوت خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان