//
کدخبر: ۳۴۴۷۸۴ //

قیمت مرغ باز هم گران شد + جزئیات

قیمت مرغ در حالی روز نخست فروردین ماه ۱۴۰۱ شاهد گرانی بود و به ۳۶ هزار تومان و گا‌ها بالاتر رسید که مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است مرغ به اندازه کافی در بازار هست و دلیل خاصی را برای گرانی نمی‌توان نام برد.

قیمت مرغ باز هم گران شد + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

در آغاز سال نو دچار نوسان شد؛ هرچند به نظر می‌رسد افزایش تقاضا موجب گرانی مرغ شده، اما محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی معتقد است این گرانی دلیل خاصی ندارد و قطعا در بخش توزیع مشکلی وجود دارد که موجب نوسان قیمتی شده است.

قطعه بندی مرغ، دلیل افزایش قیمت؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی به اقتصاد ۲۴ گفت: دلیل خاصی برای گرانی مرغ نداریم، زیرا در ماه‌های بهمن و اسفند تولید و توزیع مرغ بالا بوده؛ به علاوه اینکه مقادیر زیادی مرغ‌های وارداتی و منجمد توسط شرکت پشتیبانی دام توزیع شده لذا دلیل خاصی نیست مگر اینکه عده‌ای بخواهند وضعیت بازار را به هم بریزند وگرنه کمبود مرغ در بازار نمی‌بینیم.
محمدعلی کمالی سروستانی ادامه داد: ممکن است توزیع کنندگان مرغ را قطعه بندی کنند و قیمت را افزایش دهند.

توزیع قطره چکانی نهاده در بین مرغداران

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه مشکل عمده مرغداران در حال حاضر تامین نهاده است، گفت: در یک ماه گذشته، مرغداران در تامین نهاده با مشکل مواجه بودند؛ به ویژه در ارتباط با ذرت که قطره چکانی توزیع شده است. به علاوه اینکه روز‌های تعطیل را سپری می‌کنیم و در بازار نهاده آزاد کم است.
کمالی سروستانی افزود: لذا مرغداران اصرار دارند با توجه به میزان جوجه‌ای که در سالن هاست اقدامی جدی انجام بگیرد و نهاده به موقع به دستشان برسد.

توزیع نهاده دولتی در ماه رمضان نیز ادامه دارد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا زمزمه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی به گوش می‌رسد، گفت: هیچ بحث جدی مبنی بر اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار است انجام گیرد، نشده و مسئولان اعلام کرده اند در ماه رمضان نیز نهاده دامی موردنیاز مرغداران را تامین می‌کنند.

کمبود مرغی در بازار نیست

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: تولید مرغ در ماه‌های اخیر بسیار زیاد بوده است. حداقل ۱۲۸ میلیون در اسفند جوجه ریزی داشتیم که هنوز به بازار نیامده است.
 
کمالی سروستانی افزود: در حال حاضر تولید مرغ بهمن ماه در بازار موجود است که در این ماه نزدیک ۱۳۷ میلیون جوجه ریزی داشتیم. سطح جوجه ریزی بالاست به علاوه مرغ‌هایی که وارد شد پاسخگوی نیاز مردم است. تولیدکننده ما تعهد خود را انجام داده و انتظار داریم دولت در این جریان از تولیدکنندگان حمایت کند تا بتوانند تولید خود را ادامه دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان