//
کدخبر: ۳۴۳۵۳۲ //

شاخص بورس تا پایان سال صعودی است؟

معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۱هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۳۴۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن ۲۳۵۳واحد و شاخص فرابورس با رشد ۱۲۴واحدی همراه شدند. به طور کلی حدود هشت میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۳۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

شاخص بورس تا پایان سال صعودی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به زعم اغلب کارشناسان می‌توان گفت با توجه به وضعیت کلان و نرخ‌های جهانی صنایع کامودیتی محوری که تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی قرار دارند، صنایع پیشرو خواهند بود.

حمیده صادقی، کارشناس بازار سرمایه به تحلیل روند شاخص کل پرداخت و گفت: شاخص کل طبق انتظار به خط روند سه ساله خود واکنش نشان داد و به سمت خط روند نزولی خود حرکت کرده است. البته مقاومت استاتیک شاخص ۱،۴۰۰،۰۰۰ واحد می‌باشد که عبور از آن راه را برای رشد هموارتر می‌کند.

وی افزود: نکته قابل توجه، قرار گرفتن شاخص کل  بالای میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و گارد صعودی ema ۲۰ که در حال قطع کردن ema ۵۰ می‌باشد. در مورد rsi شاخص کل هم نکته قابل ذکر این است که هرگاه rsi شاخص کل بالای ۷۰ قرار گرفته ، بازار رشد خوبی را تجربه کرده است. در حال حاضر rsi شاخص حوالی عدد ۷۰ قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه روند شاخص هم وزن را بررسی کرد و گفت: شاخص هم وزن نیز مطابق انتظار با واگرایی که تشکیل داده بود، بعد از شکست خط روند نزولی خود را به محدوده مقاومتی اول خود یعنی محدوده ۳۴۳،۰۰۰واحد رسانده است. از میانگین متحرک ۵۰ روزه عبور کرده و همچنین ema ۲۰ گارد صعودی گرفته و برای شکست ema ۵۰ خود را آماده می‌کند. مقاومت بعدی شاخص هم وزن ۳۶۷،۰۰۰ واحد خواهد بود و روند اصلی شاخص هم وزن زمانی تشکیل می‌شود که میانگین متحرک ۵۰ روزه میانگین ۱۰۰ روزه را به بالا قظع کند.

صادقی ضمن بررسی روند شاخص کل و شاخص هم وزن، به تحلیل صنایع مختلف پرداخت و بیان کرد: با توجه به وضعیت کلان و نرخ‌های جهانی می‌توان گفت صنایع کامودیتی محوری که تحت تاثیر افزایش قیمت جهانی قرار دارند، صنایع پیشرو خواهند بود. اوره‌ سازها، صنعت روی، مس، آلومینیوم و همینطور گروه دانه‌های روغنی از جمله این موارد هستند.

وی افزود: از طرفی در صورت تحقق برجام صنعت بانکداری، خودروسازی، بیمه و حمل و نقل می‌توانند مورد استقبال قرار گیرند. البته باید این نکته را در نظر داشت که این صنایع ریسک بالایی دارند. به هر حال انتخاب سهم‌های با p/e فروارد پایین، بازدهی معقولی برای سهامدارن خود خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان