//
کدخبر: ۲۸۸۶۳۸ //

فردا بورس چه رنگی است؟قرمز یا سبز؟

شاخص بورس در جریان معاملات امروز دوم آذر ماه بازار سرمایه با ثبت افت ۷ هزار واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۸هزار واحد قرار گرفت.

فردا بورس چه رنگی است؟قرمز یا سبز؟

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه ۱۷میلیارد و ۵۹۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۴هزار و ۹۵۱میلیارد تومان در یک میلیون و ۵۶۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷هزار و ۶۸۸واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۵۸هزار و ۸۴۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

اما فردا چه خواهد شد؟

مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه، درباره شرایط امروز و پیش بینی وضعیت روزهای آتی گفت: هر چند امروز شاخص بورس منفی بود اما من مسیر حرکت را مثبت می‌بینم چرا که شاخص چندان مهم نیست.

وی در توضیح این مطلب افزود: بحث حجم معاملات، عمق معاملات و نقدشوندگی مهم‌ترین بحث‌ها در بازار سرمایه است. بر این پایه می‌بینیم حجم معاملات بورس امروز ۲۰ هزار میلیارد تومان بود اما دیروز این رقم برابر با ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

به گزارش فرتاک نیوز،وی گفت: حالا این میزان را با میزان جابجایی و معاملات بورس در دیگر بازارها مقایسه کنید. حجم معاملات مسکن در یک ماه بسیار کمتر از این میزان است پس منفی و مثبت شاخص چندان اهمیتی ندارد، بیشتر حجم معاملات در این بازار مهم است که این حجم نشان از روند مثبت بازار دارد. در ضمن در ابتدای صبح بازار ۲۷ هزار واحد منفی خورد اما این رقم در پایان معاملات به ۷ هزار واحد رسید که این اتفاق هم نشان دهنده این است که بازار  در حال عمق پیدا کردن است.

وی در پاسخ به این سئوال که فردا بورس چه خواهد شد گفت؟ اگر حجم معاملات به همین شکل باشد، شک نکنید که بازار مثبت خواهد بود. به نظر من عرضه  هیچ اشکالی ندارد. سهام شناور هرچه در بازار زیادتر شود عمق بازار بیشتر می‌شود و به رشد بازار کمک میکند.

صفاری با اشاره به اینکه بازار سرمایه نیاز به پشتیبانی ندارد، گفت: منظور از حمایت حل معضلات بازار است به عنوان مثال لازم است بحث قیمت گذاری فولاد مورد بررسی قرار گیرد و اصلاحاتی انجام شود تا پول ها به دلال ها نرسد و به شرکت ها برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای سرمایه گذاران دارید؟ گفت: با توجه به این که بازارهای رقیب چشم اندازی منفی را دارند، بهتر است سرمایه‌گذاران از بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کنند. اما  پیشنهاد می‌کنم ورود به بورس از طریق سبدگردان‌های صندوق های سرمایه گذاری باشد و از سوی دیگر افق سرمایه‌گذاری شان نیز کوتاه مدت نباشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۶۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان