//
کدخبر: ۳۴۳۲۰۲ //

رونق معاملات بورس ادامه دارد؟

معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۲۳هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۳۲۲هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب ۵۸۷۵واحد و ۱۰۳واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ده میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۲۸۰میلیارد تومان پول توسط حقوقی‌ها از بازار خارج شد.

رونق معاملات بورس ادامه دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به زعم اغلب کارشناسان انتظار می‌رود به دلیل افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین ورود نقدینگی جدید به بازار، روند صعودی شاخص کل در روزهای آینده ماندگار باشد.

مهدی مهدیانی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز نهایتا با ارزش معاملات خرد چهار هزار و ۴۶۵میلیارد تومانی به کار خود پایان داد. حدود ده میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این روزها مجامع شرکت‌ها برگزار می‌شود، تصویب صورتهای مالی، تقسیم سود و افزایش در دستور کار آنها قرار گرفته است. بسیاری از نمادها از جمله بانکی ها و خودرویی ها به واسطه نزدیک شدن به توافق در مذاکرات برجام با افزایش تقاضا و صف های خرید همراه شدند. با فرض اینکه تغییری در شرایط صورت نگیرد و روند بازار به همین شکل ادامه یابد، صنایع در مدار سبزپوشی باقی خواهند ماند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود به دلیل افزایش حجم و ارزش معاملات و همچنین ورود نقدینگی جدید به بازار، روند صعودی شاخص کل در روزهای آینده ماندگار باشد. از طرفی دیگر، فروشنده‌ای در سطوح قیمت فعلی در بازار وجود ندارد و سهامداران مایل به فروش سهام خود نیستند، بنابراین خریداران به ناچار سهام مورد نظر خود را در سطوح قیمتی بالا خریداری می‌کنند و موجب روند مثبت و صعودی بازار در روزهای آینده می‌شوند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان