//
کدخبر: ۳۴۱۷۸۴ //

بیل گیتس برای همه‌گیری بعدی هشدار داد

بیل گیتس یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای جهان به سی‌ان‌بی‌سی گفته‌است خطرات بیماری مهلک از طریق ویروس کرونا تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده اما همه‌گیری دیگری در راه است.

بیل گیتس برای همه‌گیری بعدی هشدار داد
به گزارش فرتاک نیوز،

یل گیتس گفته پیشرفت‌های فناوری پزشکی می‌تواند برای مقابله با ویروس‌ها و همه‌گیری‌های جدید موثر باشد اما سرمایه‌گذاری در این مسیر باید از همین حالا آغاز شود.

دو سال از همه‌گیری کرونا می‌گذرد و اکنون به باور گیتس، اکثر مردم جهان به سطح مشخصی از ایمنی دست پیدا کرده‌اند. به همین خاطر اثرات وخیم این ویروس از بین رفته‌است. این نکته را می‌توان در سویه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون هم مشاهده کرد که شدت کشندگی و خطرناکیِ آن کمتر است.

البته گیتس معتقد است در اکثر کشورهای جهان خودِ ویروس نقش موثرتری در ایمنی داشته تا واکسیناسیون. در واقع اکثر مردم به دلیل ابتلا، ایمن شده‌اند و واکسیناسیون تا این اندازه موفقیت به همراه نداشته‌است.

او گفته‌است شدت بیماری در مورد افرادی که مسن هستند یا مشکل چاقی یا دیابت دارند، کاهش یافته و دلیل آن، قرار گرفتن بسیار در معرض این ویروس بوده‌است. گیتس در بخشی از صحبت‌هایش گفته برای دستیابی به واکسیناسیون 70 درصدیِ جمعیت جهان تا اواسط سال 2022 که جزو اهداف اصلی سازمان بهداشت جهانی است، همین حالا هم دیر شده. در حال حاضر 61.9 درصد از جمعیت جهان دست کم یک دوز واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را دریافت کرده‌اند.

به این ترتیب گیتس معتقد است جهان باید سرعت عمل بیشتری به خرج دهد تا بتواند واکسن را زودتر توزیع کند و به دست دولت‌ها برساند. او همچنین گفته در همه‌گیری بعدی، جهان باید در عرض کمتر از شش ماه به واکسن دست پیدا کند. این امر به خاطر پیشرفت‌های فناوری ناممکن نیست.

گیتس معتقد است هزینه آماده شدن برای همه‌گیری بعدی چندان زیاد نیست. در واقع اگر حساب و کتاب منطقی داشته باشیم، این هزینه کاملا معقول است تا برای جریان بعدی آماده شویم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۷۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان