//
کدخبر: ۳۴۱۶۷۹ //
رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد پاسخ داد

آیا موبایل گران خواهد شد؟

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: به علت ارزبر بودن گوشی‌های وارداتی و تفاوت قیمت ارز آزاد و نیمایی احتمال افزایش 10 درصدی قیمت موبایل در صورت واردات موبایل بیش از 300 دلار در ازای صادرات خشکبار وجود دارد.

آیا موبایل گران خواهد شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

افشین اکبری حداد  در خصوص انتشار خبرهایی مبنی بر واردات موبایل با قیمت بیش از 300 دلار در ازای صادرات خشکبار(تهاتر ارز حاصل از صادرات خشکبار با واردات موبایل بالای 300 دلار) اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی درباره این موضوع گرفته نشده اما به دلیل ارزبر بودن گوشی‌هایی با قیمت بیش از 300 دلار و تفاوت قیمت ارز نیمایی و آزاد قرار بر این است که برای واردات برخی از برندهای تلفن همراه ارز نیمایی اختصاص نیابد و دلار آزاد از محل صادرات خشکبار تامین شود.

وی افزود: بنابراین واردات گوشی‌ تا قیمت 300 دلار با ارز نیمایی و واردات گوشی‌های بیش از 300 دلار به صورت تهاتر با خشکبار انجام خواهد شد. همچنین احتمال اجرای این فرایند از اوایل اسفند ماه وجود دارد و هم‌اکنون رایزنی با صادرکنندگان خشکبار در حال انجام است.

اکبری حداد خاطرنشان کرد: این تصمیم شاید برای بازار موبایل حسنی نداشته باشد اما برای مدیریت خروج ارز نیمایی از کشور مفید خواهد بود زیرا عرضه ارز نیمایی در کشور کم است و دولت دنبال این است که از این طریق با توجه به ارزبری کالایی مانند موبایل به توازن توزیع ارز برسد. البته منشا ارزی متفاوت از جمله مشکلات واردکنندگان در فرایند این تهاتر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس برای واردات گوشی‌های آیفون و سری‌های S ،N و Fold سامسونگ ارز نیمایی تعلق نمی‌گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان