//
کدخبر: ۳۴۰۵۸۳ //
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه ویدئو کنفرانسی با کرمانشاه:

افزایش اختیارات بانک‌های استانی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌گردد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه ویدئو کنفرانسی با کرمانشاه گفت: در جلسه هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت موضوع افزایش اختیارات بانک‌های استانی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌گردد.

افزایش اختیارات بانک‌های استانی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌گردد
به گزارش فرتاک نیوز،

عصر امروز پنجشنبه (۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰) در هفتادوچهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار کرمانشاه، نمایندگان استانی،رئیس اتاق بازرگانی و فعالین اقتصادی استان برگزار شد احسان خاندوزی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در این جلسه حضور یافت.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در این جلسه و لزوم افزایش اختیارات بانکهای استان اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته ستاد اقتصادی دولت موضوع افزایش اختیارات بانک‌های استان در سال ۱۴۰۱ تصویب شد که به محض ابلاغ در استانها اجرایی خواهد شد.

خاندوزی افزود: کاهش مانع زدایی و بروکراسی اداری باعث رضایت فعالان اقتصادی خواهد شد که امیدواریم با عملکرد شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی شاهد رضایتمندی فعالین اقتصادی در عرصه ملی باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در کل کشور مشکلات کسری بودجه وجود دارد و با توجه به آمار و ارقام مطمئنا نخواهیم توانست به طور مطلوب عمل نماییم که یکی از راهکارهای موجود فروش دارایی و اموال مازاد استان‌ها است که صرف هزینه‌های آن استان در بخش‌های مختلف خواهد شد همچنین در بخشی از فعالیت‌های اقتصادی می‌توان از امکانات حاشیه‌ای استفاده کرد و منتظر بودجه دولتی نبود.

 

خاندوزی رفع دغدغه رشد درآمد مالیاتی را حرکت به سمت مودیان جدید و جلوگیری از فرارهای مالیاتی عنوان کرد و گفت: بنابر اینست که افزایش درآمد همراه با کاهش فرار مالیاتی مدنظر قرار گیرد.

وی امهال تسهیلات بخش کشاورزی را نیازمند اصلاحاتی دانست و گفت: با وزیر کشاورزی صحبت‌های انجام گرفته که با دستور ایشان اصلاحات انجام گرفته به بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد.

خاندوزی همچنین لزوم داشتن پنجره واحد استعلام در معاونت اقتصادی را امری مهم دانست و بیان داشت: در دولت مردمی با نگاه تحول گرایانه ایجاد پنجره واحد استعلام نوید بخش  خواهد بود.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۵۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان