//
کدخبر: ۳۳۶۶۳ //

جنجال حلیم پنبه ای !

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه ضمن رد موضوع "وجود پنبه در برخی حلیم‌ها" گفت: مگر می‌شود در یک غذا ماده‌ای مانند پنبه وجود داشته باشد و مردم متوجه نشوند.

جنجال حلیم پنبه ای !
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار، با انتقاد شدید از شایعاتی که طی هفته‌های گذشته در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: اگر یک تار مو داخل غذایی باشد فرد متوجه می‌شود، حال چگونه ممکن است عده‌ای بگویند که در حلیمی که به دست صدها نفر می‌رسد پنبه وجود داشته و هیچکس متوجه آن نشود.

 

وی همچنین عنوان کرد: واحدهای صنفی ما تحت نظارت قرار دارند و به طور دائم به بهداشت‌ آنها رسیدگی می‌شود، حال چه طور ممکن است چنین اتفاقی در این واحدها رخ داده باشد.

 

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه در پاسخ به این سوال که طی این مدت مصاحبه‌هایی از سوی وزارت بهداشت انجام شده و در قالب آنها عنوان شد که در برخی موارد در حلیم‌ها پشم گوسفند یا پنبه و الیاف وجود داشته است، اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت بهداشتی واحدهای صنفی ما بر عهده بهداشت محیط است و وزارت بهداشت رسیدگی به وضعیت بهداشتی مواد صنعتی مانند پفک و غیره را برعهده دارند، حال نمی‌دانم چنین مصاحبه‌هایی چگونه صورت گرفته، اما طی این مدت ما نمونه‌های مختلف حلیم را برای بررسی کیفیت و ارائه‌ پاسخ قطعی به مردم به آزمایشگاه فرستاده‌ایم تا ثابت شود که چنین موردی وجود ندارد.

 

محمدی ادامه داد: این دروغ بزرگ را به شدت رد می‌کنم و اعتقاد دارم غذاهایی مانند حلیم یا سایر غذاهای سنتی جزو میراث گذشتگان ما هستند که باید در حفظ آنها تلاش کنیم.

 

وی اظهار کرد: ما اکنون روی واحدهای خود نظارت دقیق داریم و با توجه به آنکه در ماه مبارک رمضان عرضه و تقاضای حلیم بیش از سایر ماه‌های سال است، بازرسی‌های ما بیشتر از تمام سال بوده و با دقت بیشتری وضعیت واحدها مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه در ادامه با یادآوری این که طی این ماه واحدهای صنفی مختلفی اقدام به فروش غیرقانونی و غیرمجاز انواع آش و حلیم می‌کنند، گفت: حتی در برخی موارد بعید می‌دانم که افراد بخواهند از مواردی مانند پنبه یا الیاف در داخل حلیم استفاده کنند، چرا که به هر حال اگر چنین موادی در داخل یک غذا وجود داشته باشد به خوبی مشخص خواهد شد و قطعا مردم آن را حس می‌کنند.

 

محمدی ادامه داد: با این وجود بحث و بررسی در خصوص واحدهای ارائه کننده غیرمجاز حلیم هم ادامه دارد و طی روزهای گذشته حدود ۱۵۰ واحد غیرمجازی که به ارائه‌ حلیم می‌پرداختند پلمب شده‌اند. توصیه ما به مردم آن است که با توجه به وجود ۳۰۰۰ واحد مجاز در تهران که همه آنها ملزم به نصب بنرهای مربوطه شده و مشخص شده‌اند که جزو واحدهای صنفی مجاز به شمار می‌روند، مردم دیگر استفاده از حلیم واحدهای غیرمجاز را دنبال نکنند تا اطمینان بیشتری به سلامت مواد غذایی خود داشته باشند.

 

وی در پایان یادآور شد: در نهایت حتی اگر واحدهای غیرمجاز هم بخواهند حلیمی نامرغوب تهیه کنند ممکن است حجم گوشت آن را کم کرده یا به جای گندم از آرد استفاده کرده یا از روغنی‌های صنعتی استفاده کنند و در محیطی غیرسالم طبخ خود را انجام دهند، اما در هر صورت مواردی مانند این که افراد بخواهند پشم یا پنبه داخل حلیم بریزند به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد.

 

هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف آش و حلیم، در فضای مجازی با انتشار عکس و فیلم‌هایی، ادعایی مبنی بر وجود پشم گوسفند و پنبه در حلیم‌ مطرح شده بود.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان