//
کدخبر: ۳۳۰۳۸۰ //

بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی!

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد با اشاره به اینکه بازار خودرو رکود شدیدتری نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند، گفت: متاسفانه در حال حاضر بازار خودرو در بلاتکلیفی به سر می‌برد و نمی‌توان پیش‌بینی کرد در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی!
به گزارش فرتاک نیوز،

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگویی اظهار کرد: تا زمانی که عرضه خودرو به صورت قطره چکانی باشد و قیمت ارز نیز افزایش پیدا کند، این وضعیت همچنان منجر به افزایش قیمت خودرو خواهد شد. از طرفی زمانی که  قیمت خودرو افزایش پیدا می‌کند، رکود تورمی در  بازار رخ می‌دهد و تمام این عوامل موجب به ایجاد رکود تورمی می‌شود.

وی در خصوص عوامل افزایش قیمت خودرو افزود: در حال حاضر در بازار خودرو تقاضا وجود دارد اما عدم عرضه به موقع خودرو، عدم انجام تعهد تولیدکنندگان خودرو، عرضه محدود خودرو و افزایش قیمت سایر اجناس همراه با افزایش قیمت دلار و ارز باعث افزایش قیمت خودرو شده است. در حال حاضر تقریبا انجام معاملات خودرو در سطح بازار نزدیک به صفر است زیرا رکود بر بازار حاکم است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد عنوان کرد: هم‌اکنون بیشترین افزایش قیمت در خودروهای داخلی مربوط به پژو پارس tu۵ است. در مورد خودروهای‌ خارجی که قیمت آن‌ بر مبنای ارز محاسبه می‌شود، افزایش قیمتی طبیعی است. هم‌اکنون بازار این خودروها نیز با رکود مواجه است.

حیدری افزود: در مجموع عرضه و تقاضای خودرو نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده‌ و بازار آن رکود شدیدتری را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند. در این وضعیت پرنوسان و با ادامه رکود مزبور، خریداران و فروشندگان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و این مساله باعث شده معاملات خودرو انجام نشود. همین موضوع بازار خودرو را به کما برده است.

وی با اشاره به طرح آزادسازی واردات خودرو برای تعدیل قیمت تصریح کرد: آزادسازی واردات خودروهای خارجی قطعا موجب افت ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت خودرو شده و بر بازار تاثیرگذار خواهد بود.

حیدری بیان کرد: ادامه وضعیت به شکل کنونی موجب افزایش بیشتر قیمت خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر منفی سایت‌های خرید و فروش خودرو گفت: سایت‌ها یکی از عواملی است که قیمت‌ها را هیجانی‌تر می‌کند و هیچ نظارتی هم روی آن‌ نیست. مردم باید هوشیار باشند و قیمت‌های سایت‌ها را پایه و مرجع خرید و فروش معاملات خود قرار ندهند چرا که کلاهبرداری‌های بسیاری از طریق این سایت‌ها صورت گرفته و شکایت‌های متعددی هم از همین خرید و فروش‌های سایت‌ها مطرح شده است.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد عنوان کرد: خودرو یک کالا تخصصی از لحاظ اسنادی و فنی است؛ بنابراین بهتر است مردم خرید خودرو و معاملات آن را با افراد متخصص در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۳۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان