//
کدخبر: ۳۲۱۶۰ //
رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی پاسخ داد :

چه کسانی اجازه ارزان شدن قیمت مرغ را نمی دهند؟

رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی گفت: از فردا پیش بینی می شود به دلیل کاهش تقاضا و رکود ایجاد شده در طی تعطیلات چند روز گذشته قیمت مرغ در هر کیلو 150 تومان کاهش یابد.

چه کسانی اجازه ارزان شدن قیمت مرغ را نمی دهند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی یوسف خانی  گفت: قیمت هر کیلو مرغ هم اکنون در سطح خرده فروشی ها بر اساس نرخی که اتحادیه اعلام کرده است 7 هزار و 350 تومان است و اگر بالاتر از این رقم فروخته شود تخلف محسوب می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا پیش بینی ها برای کاهش قیمت بیشتر قیمت مرغ اتفاق نیفتاد گفت: معمولا هر سال 4-5 روز مانده به ماه رمضان به دلیل افزایش تقاضای خرید قیمت مرغ افزایش می یابد و بعد از گذشت چند روز از شروع ماه رمضان قیمت ها فروکش می کند ،یعنی از روز سوم و چهارم ماه رمضان میزان تقاضا 50 درصد کاهش می یابد و همین موضوع قیمت ها را کاهش می دهد .

وی افزود: امسال هم کاهش تقاضای خرید مرغ طبق روال هرساله اتفاق افتاد و از روز سوم و چهارم ماه رمضان تقاضا برای خرید مرغ کاهش یافت اما دلیل اینکه قیمت ها انطور که پیش بینی می شد با کاهش روبرو نشد تصمیم مرغداران بود که بر فروش مرغ زنده به قیمت 4 هزار و 800 تومان پافشاری کردند و همین موضوع باعث شد که قیمت مرغ کاهش نیابد.

یوسف خانی افزود : هم اینک شبکه های اجتماعی باعث شده است که مرغداران نقاط مختلف با اطلاع رسانی با هم هماهنگ شوند و اجازه عرضه مرغ با قیمت پایین تر را نمی دهند و دلیل آنها این است که عرضه مرغ با قیمت پایین تر باعث متضرر شدنشان خواهد شد.

وی اما پیش بینی کرد با توجه به تعطیلات چند روز گذشته و کاهش تقاضا از فردا قیمت مرغ با کاهش قیمتی حدود 150 تومان در هر کیلو مواجه شود.

رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی اظهار داشت : در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در سطح خرده فروشی 7 هزار و 350 تومان، مرغ کشتار هر کیلو 6 هزار و 600 تومان ، مرغ تحویلی به واحد های صنفی هر کیلو 6 هزار و 750 تومان است ،‌همچنین قیمت هر کیلو ران مرغ 7 هزار و 350 تومان ،‌و سینه مرغ 11 تا 12 هزار تومان و فیله مرغ هر کیلو 15 هزار تومان در سطح خرده فروشی عرضه می شود.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان