//
کدخبر: ۲۶۷۰۲ //

صادرات مرغ همچنان متوقف است

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال برگزاری جلسات متعددی با صادرکنندگان و تجار هستیم تا مجدداً بتوانیم بازارهای از دست رفته را احیا نماییم.

صادرات مرغ همچنان متوقف است
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه صادرات مرغ همچنان متوقف است، اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان دامپزشکی مبنی بر پاک بودن کشور از شیوع آنفولانزا حاد پرندگان در حال برگزاری جلسات متعددی با صادرکنندگان و تجار هستیم تا مجدداً بتوانیم بازارهای از دست رفته را احیا نماییم.

 

به گفته وی رعایت استانداردهای کیفیت برای پایداری صادرات امری الزامی است.

 

کمالی سروستانی با اشاره به ضرورت کاهش وزن لاشه بیان کرد: کیفیت تولید گوشت مرغ از نظر وزن لاشه باید به گونه‌ای کنترل شود که قابلیت صادرات داشته باشد چرا که در شرایط کنونی بازارهای جهانی مرغ با وزن بالای ۲۰۰. ۱ الی ۵۰۰. ۱ را خریداری نمی‌کنند.

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه از سال گذشته تلاش‌های زیادی برای کاهش وزن کشتار صورت گرفته، اما طی ماه‌های اخیر به تبع با افزایش قیمت جوجه یک‌روزه، مرغداران اقدام به افزایش وزن مرغ کردند که در صورت انعقاد قرارداد، باید اقدام به تولید مرغ سایز نمایند.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود امکان تولید سه میلیون و ۷۰۰ الی سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد و این درحالی است که به سبب نبود تقاضا مرغداران تمایلی به افزایش تولید ندارند.

 

به گفته کمالی با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود سالانه می‌توان بالغ بر ۵۰۰ هزارتن گوشت مرغ در صورت افزایش تولید به کشورهای همسایه صادر کرد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۷۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان