//
کدخبر: ۳۲۱۳۳۳ //

خبر خوش درباره ساخت مسکن

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید گفت: ساخت ۱۲۰ هزار طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های جدید آغاز شده است.

خبر خوش درباره ساخت مسکن
به گزارش فرتاک نیوز،

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این که پروژه های متنوعی در شهرهای جدید کشور در حال اجراست، گفت: ساخت ۱۲۰ هزار طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید از دو سال گذشته آغاز شده و هزاران پروژه خدمات روبنایی و زیربنایی نیز در این شهرها اجرا شده تا بتوان شرایط زندگی مناسب را برای ساکنان آنها فراهم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دو دولت گذشته بیش از ۳۰ باب مدرسه در شهرهای جدید ساخته و تحویل شده و اهتمام شرکت عمران این است که در کنار ساخت واحدهای مسکونی، خدمات لازم را نیز به ساکنان آنها ارائه کند تا زمینه زندگی برای همه ساکنان این شهرها فراهم شود.

او یادآور شد: در حال حاضر هیچ کمبودی از لحاظ مدرسه و یا سایر امکانات در شهرهای جدید وجود ندارد و هم اکنون نیاز مردم این شهرها تغییر کرده است.

طاهرخانی درباره پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید افزود: تاکنون هر آنچه در تعهد دولت دوازدهم درباره پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید بوده، محقق شده است اما واحدهای برخی از تعاونی های مسکن مهر با مشکلات قضایی و حقوقی مواجه شده اند که در تلاش هستیم با همکاری سیستم قضایی آنها را تعیین تکلیف کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت پروژه های حمل ونقلی هم گفت: پروژه قطار سریع السیر مشهد- گلبهار- چناران به طول ۴۶ کیلومتر یک پروژه عظیم ملی و جزء بزرگترین پروژه های قطار شهری و فعال ترین پروژه در این بخش کشور است.

طاهرخانی یادآور شد: طی توافقی که اخیرا با راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد ریل پروژه قطار مشهد- گلبهار توسط راه آهن تامین و پیش بینی می شود در صورت تامین اعتبارات لازم این قطار در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ شهر جدید دولتی با حدود چهار میلیون نفر جمعیت در ۴۰ هزار هکتار زمین دولتی (مطابق طرح‌های مصوب) در حال ایجاد هستند، افزود: در این شهرها ۸۰۰ هزار نفر ساکن هستند و پیش‌بینی می‌شود جمعیت آنها تا پنج سال آینده به بیش از ۲٫۵ میلیون نفر برسد. ۱۳ شهر جدید دیگر نیز در حال ساخت یا در مرحله مطالعات هستند.

پرند پر جمعیت ترین شهر جدید در کشور

طاهرخانی بیان کرد: هم‌اکنون پرند پرجمعیت‌ترین شهر جدید کشور است و پس از آن، شهرهای اندیشه و صدرا، پردیس و گلبهار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در دو سال اخیر حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی را در شهرهای جدید اطراف تهران با تمامی انشعابات به مردم تحویل شده است گفت: در شهریورماه امسال ۷۳ پروژه زیربنایی و روبنایی مثل حمل و نقل ریلی، درمانی، تجاری و محوطه‌سازی در شهرهای جدید به بهره‌برداری می‌رسد و ۲۳ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۳۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان