//
کدخبر: ۳۱۴۶۳ //

ابطحی: اگر زنگنه وزیر نبود مجبور نبودیم گاز را مفت‌فروشی کنیم

نماینده مردم خمینی شهر گفت: زنگنه به هیچ عنوان اختیار چنین اقدامی را به تنهایی را نداشت و باید کمیسیون انرژی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این مسئله ورود کنند.

ابطحی: اگر زنگنه وزیر نبود مجبور نبودیم گاز را مفت‌فروشی کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمین شهر با اشاره به اقدام تأمل برانگیز دولت مبنی بر فروش گاز رایگان به ترکیه اظهار داشت: آن چیزی که بنده بارها در مخالفت‌هایم نسبت به معاهده‌های بین‌المللی اشاره کرده‌ام و دوستان به آن دقت نداشتند موضوع عهدنامه کاملة الوداد است.

 

 

وی افزود: به این معنا که اگر کشوری به کشور دیگر امتیازی داد و آن کشور با کشور دیگری ارتباط داشت باید این امتیاز به کشور ثالث هم داده شود.

 

 

 

ابطحی تصریح کرد: در حال حاضر ترکیه مدعی است که چرا زمان کرسنت پول گاز را از ما بیشتر گرفته‌اید بنابراین باید اکنون بیش از زمان کرسنت جریمه را پرداخت کنید، ایران نیز اعلام کرده به دلیل اینکه چنین پولی ندارد می‌تواند گاز را در مدت‌زمانی مشخص به آنها به عنوان جریمه رایگان بدهد هرچند زنگه وزیر نفت می‌گوید این اقدام جریمه محسوب نمی‌شود اما فروش گاز رایگان به ترکیه جریمه و خیانت به شمار می‌رود.

 

 

 

نماینده مردم خمینی‌شهر فروش گاز رایگان به ترکیه را «ترکمن‌گاز» نامید و تاکید کرد: آقایان باید در این خصوص پاسخ دهند آقای زنگنه جزو کسانی بود زمانی که از سیستم وزارت کنار رفت دادگاه لاهه رأی را به نفع ایران صادر کرد اما با برگشت دوباره وی به این سمت امارتی‌ها طرح شکایت و ما را حداقل به چهارده میلیارد دلار پرداخت جریمه در دادگاه لاهه محکوم کردند واین پایان راه نیست چرا که براساس معاهده کاملته الوداد ممکن است فردا روزی کشورهای دیگری همچون پاکستان و افغانستان مدعی خسارت و دریافت جریمه شوند و به راین اساس ایران صدها میلیارد دلار دیگر را از دست خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه زنگنه به هیچ عنوان اختیار چنین اقدامی را به تنهایی نداشت یادآور شد: کمیسیون انرژی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید به این مسئله ورود کنند چرا که این اقدام خلاف قانون است و ما وزیر را برای پاسخگویی به مجلس می کشانیم.

 

ابطحی در پایان با بیان اینکه این جا بحث جناحی مطرح نیست و دوستان باید ملاحظه منافع ملی را کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که برای انشعاب گاز حاشیه شهرها، مردم به دولت هزینه می دهند، وزیر نفت به صورت رایگان به ترکیه گاز می دهد و این درست نیست. معتقدم تنها راهی که باعث می شد از پرداخت چنین جریمه هایی جلوگیری کرد این بود که آقای زنگنه اصلا وزیر نمی شد.

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان