//
کدخبر: ۳۱۱۸۲ //

آمادگی روسیه برای فروش سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه

ترکیه سال 2015 برنامه خرید سامانه های پدافند هوایی و مجموعه های موشکی تاکتیکی را اعلام کرد و در این راستا خرید project T-LORAMIDS از چین را در دستور کار قرار داد.

آمادگی روسیه برای فروش سامانه پدافند موشکی اس 400 به ترکیه
به گزارش فرتاک نیوز،

با اعلام ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای فروش سامانه پدافند موشکی اس 400 به ترکیه، اکنون شرایط برای تحویل این جنگ افزار به یک کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و همپیمان نظامی آمریکا فراهم شده است.

رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد به ترکیه سامانه دفاعی اس 400 بفروشد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان پوتین نوشت: در مورد فروش سامانه دفاعی اس 400 مذاکراتی انجام دادیم و برای تحویل آن آماده هستیم که رئیس‌جمهوری و ارتش ترکیه در جریان موضوع هستند.

ولادیمیر پوتین همچنین درباره احتمال ساخت سامانه اس 400 در ترکیه گفت که این موضوع به توانایی بخش صنعتی این کشور بستگی دارد.

آنکارا با خروج سامانه های پاتریوت آمریکا و آلمان از جنوب ترکیه که سال 2015 انجام شد، خرید سامانه های پدافند موشکی اس 400 را در اولویت قرار داده است.

ترکیه از سال 1952 عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و از آن زمان تاکنون سامانه های پدافند هوایی ناتو از این کشور دفاع می کند.

ترکیه سال 2015 برنامه خرید سامانه های پدافند هوایی و مجموعه های موشکی تاکتیکی را اعلام کرد و در این راستا خرید project T-LORAMIDS از چین را در دستور کار قرار داد.

اما شرکت چینی فروشنده این جنگ افزار با توجه به تحویل مجموعه های موشکی به کره شمالی و چند کشور دیگر در فهرست تحریم ناتو قرار گرفت و ترکیه هم معامله را لغو کرد.

اس 400 که فقط در اختیار نیروهای مسلح روسیه است و با چین نیز قرارداد فروش آن امضا شده است، با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 72 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود.

این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان