//
کدخبر: ۱۳۹۰۳ //

ترکیه مشتری هواپیمای مسافربری روسی شد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای خرید هواپیماهای مسافربری جدید روسی «ام اس 21» ابراز علاقه کرد.

 ترکیه مشتری هواپیمای مسافربری روسی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

اردوغان روز جمعه در نشست شورای عالی همکاری های روسیه و ترکیه در مسکو گفت: علاقه مندیم و لازم می بینیم از روسیه هواپیماهای مسافربری ام.اس-21 خریداری و صنایع ترکیه را در این طرح مشارکت دهیم.

پایگاه اینترنتی روزنامه روسی ایزوستیا در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از اردوغان نوشت: حوزه های صنعتی و فناوری های پیشرفته از عرصه های مهم همکاری ترکیه و روسیه هستند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: بین دو کشور همکاری های نزدیکی در عرصه انرژی برقرار شده که در وهله اول شامل طرح خط لوله گاز جریان ترکیه می شود.

وی همچنین به نیروگاه هسته ای در دست احداث آق کویو به عنوان طرح بسیار مهم با مشارکت روسیه اشاره کرد و افزود: آنکارا دائما روند پیشرفت و اجرای این طرح ها را پیگیری می کند.

اردوغان که در چارچوب سفر دو روزه رسمی امروز وارد مسکو شد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیدار و مذاکره کرد.

هواپیمای مسافربری ام اس 21 به تازگی در روسیه رونمایی شده و تحویل آن به سفارش دهنده داخلی از اواخر 2018 آغاز می شود.

هواپیمای ام اس ـ21 در دو مدل ام اس ـ21 ـ 200 با گنجایش 132 تا 165 مسافر و ام اس ـ21 ـ 300 با گنجایش 163 تا 211 مسافر ساخته می شود که قابل بهره برداری در مناطق دارای آب و هوای گوناگون و در هر شرایط آب و هوایی است.

شرکت هواپیماسازی ایرکوت نخستین قرارداد فروش هواپیمای ام اس ـ21 ـ 300 را با شرکت ایروفلوت روسیه امضا کرده که بر اساس آن 175 فروند هواپیما به این شرکت فروخته می شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان