//
کدخبر: ۳۱۱۵۳۵ //

بررسی دلایل گرانی اجناس و کالا‌های ضروری در مجلس

سخنگوی کمسیون صنایع گفت: گزارش کمیسیون صنایع درباره دلایل گرانی اجناس و کالا‌ها و وضعیت بازار و نظارت بر آن را در قالب گزارشی به هیأت رئیسه مجلس ارائه می‌شود.

بررسی دلایل گرانی اجناس و کالا‌های ضروری در مجلس

حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در توضیح جزئیات جلسه اخیر کمیسیون متبوعش،گفت: معاون وزیر و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، معاون اقتصاد خارجی شرکت بازرگانی ایران، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین مشاور معاون اقتصاد خارجی وزارت صنعت برای بررسی دلیل افزایش قیمت برخی از کالا‌های اساسی میهمان اعضای کمیسیون صنایع بودند.

وی با بیان اینکه در این نشست مسائل حوزه بازار رصد شد و در این باره و موضوع گرانی‌ها بحث و بررسی شد، افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت در کالاهای مصرفی مردم و نیازهای حوزه کشاورزی و دامداری مثل روغن، شکر، جو، ذرت و بسیاری از نهاده های دامی و کشاورزی بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در تشریح توضیحات مسئولان مربوطه پیرامون دلایل گرانی‌ها، گفت: میهمانان جلسه بخشی از افزایش قیمت های حال حاضر را به خاطر افزایش قیمت جهانی و بخشی را به خاطر نوسانات نرخ ارز و سختی تأمین کالا از برخی از کشورها اعلام کردند اما اطمینان خاطر داده شد که در حوزه تأمین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

فیروزی با بیان اینکه میهمانان حاضر در جلسه همچنین عنوان کردند که علیرغم اینکه توزیع برخی از کالاها با اشکال مواجه است، توانسته اند بر شرایط مسلط شوند هرچند که قیمت‌ها افزایش یافته است،گفت: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان معاون وزیر دادگستری نیز اظهار کرد که با متخلفان و سوداگرانی که به تنظیم و آرامش بازار صدمه می زنند برخورد شده است.

نماینده فسا در مجلس با اشاره به گزارش رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در این نشست، بیان کرد: این سازمان علیرغم کمبود تعداد بازرسان  توانسته‌اند با جلوگیری از برخی سوداگری ها، تنش در بازارها را کاهش و یا خاتمه دهند؛ لذا در حال حاضر مشکلی برای تأمین کالاهای ضروری مردم وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد:در این جلسه قرار شد جهت در جریان قرار گرفتن سایر نمایندگان و اتخاذ تصمیمات بهتر با همکاری دولت برای تأمین کالاهای حیاتی مردم، این کمیسیون جمع‌بندی خود درباره دلایل گرانی کالا‌ها، وضعیت بازار و نظارت بر آن را در قالب گزارشی به هیأت رئیسه پارلمان ارائه کند تا با حضور وزرای مربوطه در جلسه علنی بررسی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان