//
کدخبر: ۳۰۸۹۶۶ //

قیمت جدید گندم ابلاغ شد

رئیس شورای قیمت‌گذاری قیمت جدید گندم را برای اجرا به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی ، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

قیمت جدید گندم ابلاغ شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت جدید گندم را به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی ، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای قیمت‌گذاری در جلسه 23 فروردین 1400 تصویب کرد، مبلغ 10 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به دولت به عنوان جایزه گندم پرداخت شود، بنابراین قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی 1399-1400 برای گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم 5 هزار تومان و برای گندم دوروم 5 هزار و 200 تومان اصلاح شد.

نامه‌ای که توسط  رئیس شورای قیمت‌گذاری با امضای کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، به وزراتخانه‌های مربوطه ابلاغ شد، به این شرح است.

دو نکته:

1- قیمت جدید گندم نسبت به سال گذشته که کیلویی 2500 تومان بود دو برابر شده است.

2- در تمام دنیا بخشی از هزینه های تولید از طریق عملیات به زراعی و  افزایش بهره وری جبران می‌شود دولت هم در طول دوره برای کشاورزان برای کم کردن هزینه‌های تولید کمک می‌کند.

3-در صورتی که نرخ محصولات کشاورزی بدون حساب و کتاب بالا برود، تبعاتی مانند گرانی محصولات جانبی از جمله نان را نیز شاهد خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۹۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان