//
کدخبر: ۳۰۵۳۴۸ //

تکلیف همه ایرانیان به ثبت اطلاعات ملکی خود از ۱۹ فروردین

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که از ۱۹ فروردین همه ایرانیان در هرجایی که ساکن هستند اعم از مالک و مستاجر مکلف هستند طبق قانون مالکیت خود را در سامانه جامع املاک ابراز و ثبت نام کنند.

تکلیف همه ایرانیان به ثبت اطلاعات ملکی خود از ۱۹ فروردین
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد اسلامی در مراسم آغاز عملیات ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی برکت و بهره برداری از ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه رونق مسکن یک موتور کشنده و نیروی پیشران است که می‌تواند در همه امور کارگشا باشد، زیرا هم به توسعه اشتغال و صنعت می‌انجامد و هم رفاه خانواده ها را در پی دارد گفت: تمام فکر و برنامه و اراده ما روی این امر استوار شد که یک جریان مستمر و پایدار تولید مسکن را پایه گذاری کنیم.  

وی افزود: در این راستا سه برنامه را دنبال کردیم؛ نخست آنکه تقاضا محور حرکت کنیم و بدانیم نیاز جامعه مخاطب کجاست. به همین خاطر یک فراخوان سراسری دادیم و در چندمرحله ثبت نام صورت گرفت، شمار افراد واجد شرایط در مرحله اول ۴۳۶ هزار نفر و در مرحله دوم حدود ۱۱۰ هزار نفر بود که برنامه اقدام ملی را برای این جامعه هدف برنانه ریزی کردیم.

اسلامی با بیان اینکه برنامه دوم‌ این بود که زمین مطلوب شهری در اختیار داشته باشیم گفت: اگرچه موانعی وجود دارد و مقابله با موانع طاقت فرساست اما با یاری خداوند پیش میرویم و موانع را از سر راه برخواهیم داشت. برای جریان تولید پایدار مسکن اقداماتی انجام دادیم که از جمله آنها میتوان به اصلاح آیین نامه اجرایی دولت اشاره کرد. یکی از موانع زمین و کاربری است و وقتی میخواهید زمین را برای پروژه ای تعریف کنید باید به کمیسیون تبصره یک ماده یک بروید که فرایند کمیسیون تبصره یک ماده یک طولانی است. در آیین نامه اجرایی این مورد را مدنظر قرار دادیم و امور را تسهیل کردیم.  

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار پروژه تعریف کردیم که یا مردم خودشان دارند کار می‌کنند یا مجتمع سازی است که در همین راستا ستاد اجرایی ساخت ۱۰۰ هزار واحد را تقبل کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه سوم نیز طرح هایی است که در قالب مشارکت با بخش خصوصی در زمین هایی که گرانتر هستند دنبال می کنیم گفت: در بحث مقررات زدایی و رفع موانع، برای تسهیل در صنعتی سازی نیاز مبرم داریم که زمین واگذار شود که پنج ساله بود و با مصوبه‌ دولت به ۱۰ سال افزایش دادیم. امید است با پتانسیل مالی که با کمک مجلس محقق شده پیشبرد برنامه ها را روانتر داشته باشیم و با توجه به اقدامات انجام شده صنعتی سازی و امکان بکارگیری تکنولوژی‌های نوین فراهم شود.

اسلامی افزود: بحث زمین از ما بسیار انرژی گرفت. وزارت راه در فقر زمین به سر می برد. این زمین ها در قالب حریم شهری واگذار نمی‌شد که با پیگیری های انجام شده این حرکت شروع شده که اراضی را تحویل بگیریم و عرضه زمین را گسترش دهیم. برای ساخت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارواحد مسکونی تفاهم نامه با نهادهای مختلف منعقد کردیم.

وی با اشاره به خانه های خالی گفت: یک مطالبه به حق مردمی است. مالیات بر خانه های خالی از این جهت پیگیری می‌شود که عرضه مسکن را برای اجاره و فروش تسهیل کنیم و از این که مسکن به عنوان کالای سرمایه ای به خدمت گرفته شود و موجب تلاطم فاصله بگیریم. قانون مالیات مستقیم در مجلس اصلاح و با حرکتی جهادی سامانه جامع املاک را راه اندازی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی کردیم.  

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که از ۱۹ فروردین همه ایرانیان در هرجایی که ساکن هستند اعم از مالک و مستاجر مکلف هستند طبق قانون مالکیت خود را در سامانه ابراز و ثبت نام کنند.

اسلامی اضافه کرد: مجموعه اقدامات مستلزم همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها ست، میخواهم که شهرداری ها کمک و امور را تسهیل کنند و بیش از این مزاحمت ایجاد نکند. شاهد بودیم بعد از یک سال پروژه ای هنوز پروانه ساخت نگرفته و شهرداری مطالبه غیرقانونی داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان