//
کدخبر: ۲۹۷۶۱۴ //

انتقاد وزیر راه و شهرسازی از فرسودگی بالای ناوگان مینی بوس بین شهری

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از فرسودگی بالای ناوگان مینی بوس بین شهری و اشاره به کاهلی در تولید اتوبوس، گفت: خجالت زده مردم در بخش مینی بوس هستیم.

انتقاد وزیر راه و شهرسازی از فرسودگی بالای ناوگان مینی بوس بین شهری

محمد اسلامی در آیین تحویل خودروهای نو ناوگان سواری کرایه بین شهری کشور اظهار کرد:امروز این وعده محقق شد و مراسم طرح نوسازی حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد.برای ما هم خودرو مهم است که بایستی الزامات کیفی و ایمنی را برخوردار باشد و هم زیر ساخت راه‌ها بایداستاندارد و ایمن باشد که مردم و وسایل حمل و نقل سفرهای ایمنی و کیفیت را داشته باشند.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: با وجود گرفتاری ها و مسائل مختلف د ر این سال‌ها تمام سعی ما این بوده که با استفاده حداکثری از فرصت ها و منابع نسبت به بهسازی و توسعه زیرساخت ها و ناوگان اقدامات لازم را انجام دهیم. تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی کشور حداقل 50 درصد افزایش یابد و یک رکورد است که در یک دوره اتفاق می افتد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در بخش آزادراهی حداقل 50 درصد افزایش می یابد در حوزه بزرگراه ها از 12 هزار و 300 کیلومتر در ابتدای دولت تا پایان دولت دوازدهم  به 22 هزار کیلومتر خواهیم رسید که یک تحول بزرگ طرح احداث بزرگراهی است.

اسلامی در ادامه به وضعیت حمل و نقل جاده ای مسافری اشاره کرد و افزود: عمر متوسط ناوگان سواری کرایه بین شهری 11 سال و عمر فرسودگی این ناوگان 10 سال است. یعنی جوانترین ناوگان حمل و نقل مسافری جاده ای در کشور داریم.امسال 700 دستگاه تا پایان سال نوسازی می‌شود و تا پایان دولت دوازدهم 3 هزار دستگاه نوسازی می شود.

وی با بیان این که 70 درصد مبلغ مورد نیاز برای تامین خودرو از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌کند، یادآور شد: مردم در دوران کرونا  از  سواری‌های کرایه بین شهری بیشتر استفاده کرده‌اند حمل و نقل جاده ای مسافری سالانه حدود 28 میلیون نفر را جابه‌جا می‌کند که نشان می‌دهد کیفیت رانندگان و ناوگان بالاست امیدواریم بتوانیم خودروهای با کیفیت تر و رفاه بیشتر راننده و سرنشین را با همت خودروسازان داخلی فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که مردم  در بخش مینی بوس بین شهری نمی توانند از خودروهای خوب استفاده کنند، اظهار کرد: در این بخش خجالت زده مردم هستیم. در نوسازی اتوبوس برنامه ها به تاخیر افتاده است و به سن فرسودگی نزدیک شدیم که قابل قبول نیست و امیدواریم کارخانجات تولیدکننده اتوبوس بین شهری احتمال احتمال متفاوتی را در این زمینه از خود نشان دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان