//
کدخبر: ۳۰۵۳۰۶ //

سازمان حمایت به مرغ فروشان هشدار داد

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عرضه هرگونه مرغ قطعه‌بندی شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

سازمان حمایت به مرغ فروشان هشدار داد

سازمان حمایت با اشاره به مصوبات قرارگاه ساماندهی بازار مرغ که بر اساس آن هرگونه عرضه مرغ قطعه بندی شده و یا طعم دار کردن قطعات مرغ ممنوع اعلام شده، تاکید کرد که با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها برای کنترل فروش مرغ به قیمت مصوب، مصوبات جدید را درسراسر کشور به طور مستمر و پیوسته پایش و در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده متخلفان را به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،همچنین براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تعزیرات حکومتی،  به این پرونده‌ها در اولویت رسیدگی،  با متخلفان برخورد و رای صادر خواهد شد.

این اطلاعیه به منزله ابلاغیه رسمی تلقی شده و اجرای آن برای تمامی واحدهای مربوطه الزامیست.

سازمان حمایت در پایان این اطلاعیه از افزایش تولید و تهیه تمهیداتی برای افزایش عرضه مرغ در بازار خبر داده و از شهروندان درخواست شده در صورت مشاهده و مواجهه با هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را جهت رسیدگی سریع، از طریق مراجعه حضوری و یا انعکاس به شماره تلفن ۱۲۴ در سراسر کشور اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

سال گذشته قیمت مصوب مرغ در ستاد تنظیم بازار دو بار افزایش یافت و در نهایت قیمت مصوب آن ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان شد. اما در اسفند ماه قیمت هر کیلو گوشت مرغ به بیش از ۴۰ هزار تومان هم رسید. در نهایت با وجود اینکه دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود قیمت مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند، دوازدهم فروردین ماه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگانی از ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و وزارت صمت در آخرین جلسه خود مسئول ساماندهی تولید گوشت مرغ شد و در اولین جلسه کاری خود نرخ مصوب مرغ را ۴۵۰۰ تومان افزایش داد. بر این اساس  حداکثر قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده ‌کیلویی ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

همچنین  قیمت مرغ منجمد در سرد خانه کیلویی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ منجمد برای مصرف‌کننده کیلویی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان، قیمت مرغ زنده در کشتارگاه کیلویی ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان، قیمت مرغ آماده طبخ در میدان بهمن تهران کیلویی ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شد.

گفتنی است که با توجه به تخصیص ارز دولتی یه نهاده‌های دامی قیمت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار رعایت می‌شود و همه واحدهای توزیعی و تولیدی باید آن را رعایت کنند، اما شرایط در ماه‌های اخیر به گونه‌ای پیش رفته که تنها تعداد محدودی از فروشگاه‌ها، مرغ را تحت عنوان مرغ دولتی یا تنظیم بازاری به نرخ مصوب عرضه می‌کنند و مردم هم برای تهیه آن در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند که در شرایط تشدید ویروس کرونا ریسک ابتلا به بیماری را بالا می‌برد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۳۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان