//
کدخبر: ۳۰۱۳۸۲ //

جریمه سنگین مجلس برای مشترکان پرمصرف آب

وزارت نیرو مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری واریزکند.

جریمه سنگین مجلس برای مشترکان پرمصرف آب
به گزارش فرتاک نیوز،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم امروز (دوشنبه) پارلمان در جریان بررسی ردیف های هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (الف) تبصره ۶ این ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین‌شده توسط هیأت وزیران مبلغ دویست (۲۰۰) ریال از مشترکان آب، دریافت و به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

 صددرصد (۱۰۰%) وجوه دریافتی تا سقف نهصد و شصت و پنج میلیارد (۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می‌یابد.

بیست‌درصد (۲۰%) اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاددرصد (۸۰%) برای آبرسانی شرب روستایی براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکتهای آب و فاضلاب استانی و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان