//
کدخبر: ۲۹۹۰۵۱ //

رشد ۲۱هزار واحدی شاخص بورس در جریان معاملات امروز

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۲۱هزار و ۶۲۶واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۱۴هزار واحد قرار گرفت.

رشد ۲۱هزار واحدی شاخص بورس در جریان معاملات امروز

 در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 8میلیارد و 452میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 9هزار و 765میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و 187هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 21هزار و 626واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 214هزار و 370واحد قرار گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز، بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های تولید فولاد سپید فراب کویر، صنعتی زر ماکارون و سیمان اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 5643واحد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) 2972واحد، قیمت (هم‌وزن) 1943واحد، آزاد شناور 26440واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب 21627 و 23483 واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 2میلیارد و 355میلیون ورقه به‌ارزش 4هزار و 845میلیارد تومان در 557هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 85واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 539واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پتروشیمی مارون بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۰۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان