//
کدخبر: ۲۹۸۰۱۷ //

همتی: پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در اولویت دریافت تسهیلات

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ٥٠٠ تا ٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی به پروژه‌های بالای ۹۰ درصد پیشرفت در استان فارس پرداخت می شود.

همتی: پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در اولویت دریافت تسهیلات

عبدالناصر همتی ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در شیراز اظهار داشت: در فارس به طرح‌هایی که بالای ٩٠ درصد پیشرفت و نیاز به تأمین مالی دارند، ٥٠٠ تا ٦٠٠ میلیارد تومان تسهیلات از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود تا سریع‌تر به نتیجه برسند.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ما بقی طرح‌ها که کمتر از ٩٠ درصد پیشرفت دارند نیز گفت: برای کل طرح‌ها که حدود ٥ هزار میلیارد تومان نیاز است به تدریج با معرفی طرح‌ها و با تقسیم بندی که بین بانک‌ها انجام می‌شود، به استان کمک می‌شود تا طرح‌ها به تدریج پیش برود.

وی با بیان اینکه در این نشست انتقادهایی در مورد حجم تسهیلات پرداختی نسبت به سپرده‌های جمع آوری شده مطرح شد، گفت: قرار شد با برنامه ریزی منابعی را برای پیشبرد طرح‌ها انجام شود و بانک‌ها حجم تسهیلاتشان در استان افزایش دهند.

همتی با اشاره مشکلات مطرح شده فعالان اقتصادی در ارتباط با سیستم بانکی، اعتبارات استان، مسائل ارزی و رفع تعهد ارزی و برخی مشکلات صادرکننده‌ها که به بانک مرکزی مربوط می‌شود، افزود: یکی از مسائل مهم نحوه تعامل بانک‌ها با فعالان اقتصادی بود که تصمیمات مهمی را در این زمینه گرفته شد و در مورد مشکلاتی که برخی از وارد کننده‌ها داشتند، قرار شد موارد خاص را در تهران ظرف هفته آینده به طور جدی و موردی بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: فارس استان بازرگانی محور و تجارت محور است و تا ٣ ماه آینده شاهد تأثیر این تصمیماتی که گرفته شد خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان