//
کدخبر: ۲۹۷۹۴۲ //

بازگشت ۱۷۰۱ واحد صنعتی به چرخه تولید

معاون وزیر صمت گفت: تا به امروز ۱۱۷۰ واحد صنعتی امسال به چرخه تولید بازگشتند.


بازگشت ۱۷۰۱ واحد صنعتی به چرخه تولید

علی رسولیان در شورای اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در محل استانداری در تاریخ هشتم بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به راه اندازی کلینیک های صنعت در شهرک های صنعتی استان، اظهارکرد: با بازگردانده شدن این واحدهای صنعتی به چرخه تولید ۱۹ هزار شغل جدید نیز ایجاد شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲ درصد از واحدهای صنعتی در کشور راکد بوده اند، افزود: اما با بررسی های صورت گرفته این تعداد طی امسال به ۱۸.۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این اعداد و ارقام نشان دهنده آن است که با وجود تحریم های اعمال شده در کشور، شیوع ویروس کرونا و ...اتفاقات مثبتی در امر صنعت افتاده است و در حال حاضر به شدت متقاضی سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی داریم.

رسولیان تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی از سه محل کسب درآمد می کنند که یکی از آن محل ها فروش زمین است و ایجاد بسیاری از زیرساخت ها از طریق همین درآمد صورت می گیرد.

وی بیان کرد: اما باید به این نکته توجه داشت که وظیفه اصلی شهرک های صنعتی توسعه صنعتی است و فروشنده زمین نیستیم؛ در قبال زمینی که به سرمایه گذار ارائه می شود باید پیگیری های لازم نیز انجام شود که آیا آن واحد صنعتی راه اندازی شده است و یا خیر.

وی تاکیدکرد: بر عهده شرکت شهرک های صنعتی است تا زیرساخت های آب، برق، گاز را تا جلوی درب شهرک و نواحی صنعتی ببرد اما دستگاه های خدماتی آب، برق و گاز که بیایند داخل شهرک ها و نواحی صنعتی سرمایه گذاری کند تا ۳۰ درصد به آن ها پرداخت می شود.

رئیس سازمان شرکت و نواحی صنعتی ایران گفت: ما به دنیال آن هستیم تا در برخی از مناطقی که سرمایه گذاری به سختی انجام می شود مشوق هایی را ارائه دهیم و متاسفانه مشوق ها پایین است.

وی با اشاره به اینکه با مشکل تامین آب در شهرک و نواحی صنعتی مواجه هستیم، افزود: برای اختصاص هر لیتر آب در ثانیه هزینه و پول آن را پرداخت کنیم.

وی در ارتباط با خاموشی های اعمال شده در واحدهای صنعتی نیز بیان کرد: شرکت برق باید برنامه زمان بندی قطع برق را به صنایع ارائه دهد و هماهنگی لازم با آن ها انجام شود تا قبل از اعمال خاموشی آن ها اقدامات لازم را انجام دهند.

رسولیان در ارتباط با اجرای طرح احیاء مسئولیت های اجتماعی صنایع نیز گفت: این مدل از طرح در استان خراسان و کرمان اجرایی شده است که در این راستا شرکت های بزرگ به توانمندی روستاها کمک می کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه  تفاهم نامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، استانداری خراسان شمالی با محوریت های احیاء مسولیت های اجتماعی صنایع وابسته به ایدرو،  اجرای دو طرح صنعتی با مشارکت بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی استان امضاء شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۹۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان