//
کدخبر: ۲۹۷۰۹۵ //

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲بهمن/ روند نزولی بازار ارز متوقف شد؟

امروز هم بازار ارز مسیر صعودی روز گذشته را ادامه داد تا جاییکه دلار در ساعاتی از معاملات در آستانه ورود به کانال ۲۳هزار تومان قرار گرفت اما در نهایت با قیمت ۲۲۸۵۰تومان به کار خود پایان داد؛ اما به گفته فعالان بازار ارز این رشد نرخ موقتی بوده و تحت تاثیر انتظارات تورمی رخ داده و طی چند روز آینده قیمت دلار مجددا تعدیل خواهد شد.

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲بهمن/ روند نزولی بازار ارز متوقف شد؟

امروز هم بازار ارز مسیر افزایشی در پیش گرفت، قیمت دلار آزاد در معاملات ابتدای روز با ۷۵۰تومان رشد در مقایسه با روز گذشته ۲۲۷۵۰تومان اعلام شد و نرخ یورو هم با حدود ۱۶۰۰تومان افزایش و عبور از دو کانال به ۲۷۳۰۰تومان صعود کرد.

 به گزارش فرتاک نیوز ; اولین نرخ دلار صرافی‌ملی هم در نخستین روز بهمن ماه با حدود ۲۰۰تومان افزایش ۲۱۹۵۰تومان و یورو با رشد ۳۵۰تومانی ۲۶۶۵۰تومان اعلام شد؛ قیمت دلار در سایر صرافی‌ها هم که تا نیمه کانال ۲۰هزار تومان سقوط کرده بود در بازار امروز به ۲۲۲۰۰ و یورو به ۲۶۶۰۰تومان رسید.

در ادامه معاملات امروز نرخ ارز با افزایش دوباره همراه شد، طبق آخرین نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار آزاد به ۲۲۸۵۰ و یورو به ۲۷۵۰۰تومان رسید، در صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار به ۲۲۷۵۰ و یورو به ۲۷۴۵۰تومان افزایش یافت؛ در مقابل امروز نرخ حواله درهم مجددا کاهش یافت و با افت ۲۰۰تومانی در سطح ۶۳۷۱تومان قرار گرفت.

اما آنچه که باعث رشد نرخ ارز پس از یک دوره سقوط ۱۰روزه شده نه عوامل سیاسی و نه اقتصادی بود؛ به گفته فعالان بازار ارز تنها عامل افزایش قیمت دلار از روز گذشته تا کنون انتظارات تورمی و مقاومت معامله‌گران برای ادامه روند نزولی بازار ارز بوده است.

قیمت دلار طی مدت گفته شده تحت تاثیر سیگنال‌های مثبت سیاسی از سوی انتخابات آمریکا و اقتصادی متاثر از احتمال آزادسازی منابع بلوکه شده، افت چشمگیری را تجربه کرد به طوریکه از کانال ۲۵ به ۲۱هزار تومان رسید؛ بنابراین اگر با روی کار آمدن بایدن احتمال کاهش تحریم‌ها و بهبود روابط ایران و آمریکا از بین برود، دلار مسلما به قیمت‌های قبلی بازخواهد گشت، به این ترتیب مذاکره یا عدم مذاکره دو کشور نقش کلیدی در آینده بازار ارز دارد.

برای بازار آخرین روز هفته دوم بهمن ماه هم پیش‌بینی می‌شود که به احتمال بالا ارز همچنان در مسیر افزایشی باقی مانده و قیمت دلار و یورو مجددا اندکی افزایش یابد اما همانطور که فعالان بازار اظهار کرده‌اند این روند دوام چندانی نداشته و بازار ارز در روز‌های آینده مجددا به سمت تعادل پیش خواهد رفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۰۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان