//
کدخبر: ۲۸۹۲۴۶ //

چه کسانی نمی توانند یارانه و وام کرونا دریافت کنند ؟

کارمندان دولت ، بازنشستگان ، بیمه‌ پردازان سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ های بازنشستگی از جمله گروه‌ هایی هستند که شامل طرح پرداخت یارانه 100 هزار تومانی نمی شوند.

چه کسانی نمی توانند یارانه و وام کرونا دریافت کنند ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

،

برای ثبت نام  یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا  سرپرستان خانوار باید کد ملی خود را با سیم کارتی که به نام خودشان است به سرشماره 6369 ارسال کنند.

​کارمندان دولت، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی از جمله گروه‌هایی هستند که شامل این طرح نمی‌شوند. اما پس چه کسانی مشمول خواهند شد؟

برای این که مشمولان این طرح را تشخیص داد می‌توان چند احتمال را بررسی کرد. طبق داده‌های مرکز آمار ایران جمعیت کشور درحال‌حاضر ۸۴ میلیون نفر است که یک سوم آن حدود ۲۵.۲ میلیون نفر برآورد می‌شود.از طرف دیگر مسئولان در اجرای طرح‌های مختلف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را جزو جامعه هدف قرار می‌‌دهند.

طی دو ماه اخیر نیز مجلس از طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور خبر داد که به گفته نمایندگان مجلس ۲۰ میلیون نفر از آن را افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته‌ امداد و این قبیل نهادها تشکیل می‌داد.

5UXVmIDEAwEZ

چه کسانی یارانه 100 هزار تومانی کرونا پرداخت می شود؟

بنابراین می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که از ۲۵ میلیون نفری که قرار است بسته ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت کنند، ۲۰ میلیون نفر آن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

همچنین دولت در ابتدای شیوع ویروس  کرونا  در اسفند ماه بسته معیشتی کرونا را تصویب و به مدت ۵ مرتبه تا خرداد ماه امسال پرداخت کرد.

تعداد افرادی که مشمول این طرح شدند سه میلیون نفر بود، بنابراین دومین گروهی که احتمالا این ۱۰۰ هزار تومان را دریافت کنند این گروه باشند.

معمولا زنان سرپرست خانوار، کارگران روزمزد و بدون درآمد ثابت از جمله کارگران ساختمانی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و دست‌فروشان جزو اقشاری هستند در طرح‌های حمایتی دولت قرار می‌گیرند

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان