//
کدخبر: ۲۸۸۷۰۴ //

آخرین جزییات از پرداخت یارانه جدید + زمان واریز

دولت دو سیاست حمایتی را برای خانوارها در نظر گرفته که مرحله دوم وام کرونا حداکثر تا سه هفته آینده و احتمالا نخستین مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی در پایان آذر ماه واریز می‌شود.

آخرین جزییات از پرداخت یارانه جدید + زمان واریز
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت از این ماه موظف است که یک یارانهو وام را به لیست واریزی‌های خود اضافه کند.

با اعمال محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر ماه، دولت برای کمک به معیشت خانوارها دو سیاست حمایتی را در پیش گرفته و طبق گفته رئیس‌جمهور، برای نزدیک به ۳۰ میلیون نفر تا پایان سال در هر ماه، ۱۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود و برای ۱۰ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی کرونا در نظر گرفته شده است.

این دو سیاست حمایتی جزو مصوبات اقتصادی ستاد ملی کروناست، اما دو نهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه‌وبودجه به عنوان متولیان اجرای این طرح‌ها هنوز ابلاغیه‌ای را از سوی دولت دریافت نکرده‌اند.

در این خصوص رئیس روابط عمومی سازمان برنامه‌وبودجه گفت: هنوز ابلاغیه‌ای در خصوص از سوی دولت ارسال نشده است.

روابط عمومی وزارت کار نیز همین موضوع را عنوان کرد و گفت: مصوبات دولت برای حمایت از خانوارها در دوره محدودیت‌های کرونایی هنوز به وزارت کار ابلاغ نشده و تا زمان ابلاغ این دستورالعمل باید صبر کنیم.

در خصوص وام کرونا طبق گفته مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، وظیفه شناسایی خانوارها به عهده وزارت کار است و این وزارتخانه همانند دور قبلی یک پیامک به سرپرستان خانوار می‌فرستد. در این پیامک از سرپرستان خانوار پرسیده می‌شود که اگر مایل به دریافت مرحله دوموام کرونا هستند کد تایید را بفرستند.

اما در خصوص واریز وام یک میلیون تومانی به گفته او، حداکثر تا پایان هفته سوم آذر ماه این وام واریز می‌شود.

از آنجایی که دولت یارانه معیشتی را در روز دهم و یارانه نقدی را در روز بیستم هر ماه واریز می‌کند، احتمالا یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را در پایان ماه واریز کند. در محدودیت‌هایی که در ابتدای سال اجرا شد نیز دولت یارانه کرونا را در پایان هر ماه واریز کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان