//
کدخبر: ۲۸۸۵۴۰ //

ورود قیمت طلا به کانال جدید؟

بازار طلا در شرایطی که میان اخبار مثبت ساخت واکسن کووید ۱۹ و اضطراب بالای ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا توازنی برقرار شده، در یک بازی حاصل صفر گیر افتاده است.

ورود قیمت طلا به کانال جدید؟

استراتژیستهای موسسه ING می گویند سرمایه گذاران همچنان به ارزیابی ریسکهای مربوط به تدابیر قرنطینه سخت گیرانه در برابر چشم انداز خوش بینانه واکسن کووید ۱۹ ادامه می دهند. این دوگانگی ممکن است در شرایط فعلی یک بازی حاصل صفر در بازارها باشد و ما شاهد آن باشیم که حس ریسک با نزدیک شدن به تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا، ثبات بیشتری پیدا می کند.

به گزارش فرتاک نیوز،بازار طلا هفته گذشته شاهد خروج گسترده سرمایه از صندوقهای ETF طلا بود که روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشت اما طلا حمایت در سطح کلیدی ۱۸۵۰ دلار را حفظ کند و موفق شد هفته را در قیمت ۱۸۷۲ دلار و ۴۰ سنت به پایان برساند و رشد قیمت روزانه ۰.۶ درصد را ثبت کند.

به گفته سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات ارزشمند بانک استاندارد چارترد، قیمت طلا تحت تاثیر اخبار مثبت از ساخت واکسن در نهم نوامبر تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت اما فعلا در پایین سطح ۱۸۶۵ دلار حمایت یافت.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز اظهار کرد: افزایش قیمت طلا در معاملات روز جمعه در واقع خرید جبرانی در آستانه تعطیلات پایان هفته بوده است. افراد نمی خواهند در تعطیلات فروشنده باشند و فروش معمولا از روز دوشنبه آغاز می شود.

با این حال هاگ اظهار کرد ترجیح می دهد به جای فروش، خریدار طلا باشد اما در عین حال هشدار داد معاملات هفته جاری به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری اندک خواهد بود و سرمایه گذاران باید خود را برای نوسان شدید آماده کنند.

افشین نوابی، نایب رییس شرکت بازرگانی فلزات ارزشمند ام کی اس نظر مشابهی داشت و گفت: در هفته جاری پتانسیل بیشتری برای صعود طلا وجود دارد. یک هفته دیگر از حبس شدن بازار در محدوده معاملاتی ۱۸۵۰ تا ۱۹۰۰ دلار گذشت. هفته پرهیاهویی بود اما در پایان هفته طلا از این محدوده خارج نشد و در هفته جاری هم در همین محدوده می ماند.

به گفته تحلیلگران، این فلز ارزشمند فاقد عامل تاثیرگذار قوی برای صعود به قیمت بالاتر یا نزول به سطوح قیمت پایینتر است. مهمترین عاملی که قیمت طلا را بالاتر خواهد بود، تصویب بسته کمک مالی در آمریکا خواهد بود.

کوپر هشدار داد تا زمانی که بسته کمک مالی جدیدی اعلام نشود، قابل توجه ترین ریسک برای طلا، روند خروج سرمایه از صندوقهای ETF طلا است.

خروج طلا از صندوقهای ETF طلا در ماه جاری از ۵۰ تن فراتر رفته و نوامبر ضعیفترین ماه از آوریل سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذارانی که همچنان مایل به خریداری طلا هستند، سقوط قیمت به پایین ۱۸۶۰ دلار را فرصتی برای خرید می بینند.

به گفته جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ، همچنان این احتمال وجود دارد که طلا در معاملات هفته جاری سطح حمایت کلیدی را شکسته و به ۱۸۲۰ دلار نزول کند اما در ژانویه و فوریه ممکن است شاهد صعود طلا به بالای ۲۰۰۰ دلار باشیم. برای این منظور طلا به رویدادی نیاز دارد تا بتواند از این محدوده معاملاتی خارج شود.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، با وجود این که هفته معاملات جاری به دلیل تعطیلات کوتاه تر خواهد بود اما شماری آمار اقتصادی از جمله مشروح نشست سیاست پولی کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا در نوامبر و آمار به روز شده تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم منتشر می شود. همچنین بازارها آمار فروش جمعه سیاه را دنبال می کنند تا هزینه مصرف کننده در دوران اوج پاندمی ویروس کرونا را ارزیابی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان