//
کدخبر: ۲۸۶۵۴۹ //

سخنگوی شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۳۰ هزارتن روغن خوراکی خبر داد

سخنگوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام‌کرد: طی سه روز اخیر ۳۰ هزار تن روغن خوراکی توسط این شرکت در بین اصناف، بازاریان و همچنین صنایع غذایی و کارخانجات توزیع شد.

سخنگوی شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۳۰ هزارتن روغن خوراکی خبر داد

«سیدمحمدتقی طباطبایی» امروز (یکشنبه) با تاکید بر کافی بودن ذخایر استراتژیک روغن خام کشور، افزود: ذخایر استراتژیک کشور در این ماده غذایی نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر است و کمبودی در تامین آن وجود ندارد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی اظهار داشت: طی دو تا سه هفته اخیر برای متعادل‌سازی بازار  ۵۰ هزار تن روغن خوراکی عرضه شد و همچنان برنامه تزریق روغن مورد نیاز کشور به بازار، صنف و صنعت در دستور کار این شرکت است و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته طباطبایی، علاوه بر تخلیه روغن خام یک کشتی ۴۲ هزار تنی در بندرعباس، روز پنجشنبه گذشته یک کشتی ۱۳۱ هزار تنی روغن خام در بندر امام‌خمینی‌(ره) پهلو گرفت که فرایند تخلیه آن در حال انجام است.

انتقال ارز علت اصلی تاخیر ترخیص روغن ۴۲ هزارتنی کشتی ترکیه ای 

سخنگوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در ادامه، با قدردانی از تلاش‌های قوه قضاییه برای تخلیه بار روغن خام کشتی ۴۲ هزار تنی تصریح‌کرد: تامین و انتقال ارز و فوت مدیرعامل شرکت فروشنده، علل اصلی تاخیر در ترخیص روغن خام این کشتی بود.

طباطبایی افزود: به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، فرایند تامین و انتقال ارز به فروشنده طولانی شده است که البته این موضوع شامل بخش عمده کالاهای وارداتی می‌شود.

وی گفت:  پول شرکت فروشنده به‌طور کامل توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تامین و پرداخت شده بود، اما سه ماه قبل مدیرعامل شرکت فروشنده روغن خام که یک شرکت ترکیه‌ای است، فوت شد.

سخنگوی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به مشکل مدیریتی شرکت فروشنده، گفت: مسوولان کشتی یاد شده منتظر تاییدیه تخلیه بار در بندرعباس توسط شرکت فروشنده بودند، به همین دلیل ترخیص این کالا با تاخیر روبه‌رو شد.

وی یادآور شد: شرکت ترکیه‌ای مذکور سال‌ها روابط تجاری خوبی با ایران داشته و در برخی موارد با وجود دریافت نکردن وجه کالا، اقدام به تخلیه محصول در بنادر ایران کرده است.

طباطبایی ادامه‌داد: به‌تازگی با اعلام موافقت شرکت فروشنده و همکاری قوه قضاییه در استان هرمزگان فرایند تخلیه بار کشتی انجام شد.

به گزارش ایرنا، در هفته‌های گذشته قیمت انواع روغن خوراکی به عنوان یک کالای اساسی، افزایش یافت و در برخی موارد کمیاب شد. اکنون این کالای اساسی در فروشگاه‌های زنجیره ای و منتخب در حال عرضه به متقاضیان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۶۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان