//
کدخبر: ۲۷۹۵۹۷ //

۱۰ نکته مهم برای مدیریت سهام و سرمایه در بورس

برای ورود به بورس نیازمند اطلاعاتی هستیم که کمتر کسی به ما می دهد. هدف از نگارش این متن کمک به کسانی است که قصد ورود به دنیای بورس و مدیریت سهام های خود را دارند. با ما با 6 نکته برای مدیریت سهام و سرمایه در بورس همراه باشید.

10 نکته مهم برای مدیریت سهام و سرمایه در بورس

اگر به عنوان یه سرمایه دار صبحانه را در تهران و ناهار را در برلین مصرف می کنید یا سود یک روز سهام شما بیش از درآمد یک یک سال یک کارمند دولت است این متن برای شما نوشته نشده است.

به گزارش فرتاک نیوز، این مقاله برای کسانی تالیف شده است که به تازگی شروع به آموختن درباره ی روش ها و اصول نگهداری از سرمایه کرده اند.در این مقاله قصد داریم 6 نکته که به شما در مدیریت سرمایه کمک می کند را توضیح دهیم. این 6 ایده، نکته و مبحث باید آغازگر خوبی برای آموزش شما در بورس باشد. آن ها همه آن چیزی نیستند که شما باید بدانید و موفقیت را تضمین نمی کنند، اما نقطه شروع خوبی برای هر سرمایه گذار هستند.

1. خرید کم، فروش زیاد

خیلی ساده به نظر می رسد. با این وجود سرمایه گذاری بخشی کوچک از زندگی مالی ما است که در آن ارزان تر شدن همه چیز امر بدی است. تعداد کمی از مصرف کنندگان از قیمت ارزان تر پمپ در میان سقوط قیمت نفت در یک سال و نیم گذشته گلایه می کنند، اما با این وجود سقوط متوسط بازار به عنوان زنگ مرگ و میر بازار گاو قلمداد می شود. باید دقت داشته باشید که در بازار چه مواردی به سرمایه ی شما ارتباط دارد تا بتوانید از سرمایه ی خود محافظت کنید.

اینها حقایقی هستند که به طور متقابل به یکدیگر وابسته هستند. شما وارد بورس نشده اید که یک شبه پولدار شوید. تلاش برای خرید های پر سود و نادیده گرفتن قیمت های خوب برای سهامتان چیزی است که باید در گام اول بیاموزید. سهام های با ارزش بخرید و در مقابل فروش آن ها مقاومت کنید.

2. هیچ چیز قابل اعتمادی وجود ندارد

قیمت نفت در هر بشکه 100 دلار بود و این امر مدت زیادی دوام یافت. حتی علی بابا که یک تاجر جهانی است نمی تواند جلوی این امر را بگیرد. در برخی موارد کلان ممکن است هیچ چیز ثباتی نداشته باشد. این شما هستید که باید به شم تجاری خود اعتماد کنید.

خرد متعارف همیشه اشتباه نیست اما اغلب دارای یک زمان غیر قابل پیش بینی است. برخی از بهترین سرمایه گذاران بورس مانند وارن بافت ، کارل آیکان و افراد مشابه آن ها در دراز مدت بزرگترین قمارهای سرمایه داری خود را به دلیل عدم رضایت یا در زمان فشارهای بازار روی شرکت ها انجام داده اند. در حالی که سودهای بلند مدت سهام کل در طول تاریخ یک شرط بندی مطمئن بوده است، شرکت های منفرد ذاتا دارای ریسک بیشتری هستند.

3. با شم اقتصادی آشنا شوید!

در حالی که برخی از سرمایه گذاران ممکن است فکر کنند برای یافتن شرکت های خوب حس ششم دارند، بقیه ما باید تکالیف خود را انجام دهیم. هیچ نقطه شروع بهتری نسبت به پرونده های عادی ثبت شرکت های دولتی وجود ندارد که بتواند جزئیات مربوط به امور مالی شرکت تا درگیری های احتمالی و عوامل خطر را با جزئیات شرح دهد.

10-K سالانه شامل بیشترین اطلاعات است، از اعداد مالی سه ماهه و سالانه گرفته تا شرح خطوط تجاری و تفسیر مدیریت در مورد فرصت ها و هزینه های رشد در این منبع وجود دارد. پرونده های تنظیم مقررات همچنین جزئیات تغییرات مدیریت ارشد، خریدها و معاملات سهام توسط مدیران یا اعضای هیئت مدیره را بیان می کنند.

باید دقت کنید که زمانی شم اقتصادی خوبی پیدا می کنید که بهترین اطلاعات را بدست آورده باشید. با شم اقتصادی خود آشنا شوید و بهترین اطلاعات را از موثق ترین منابع به آن تزریق کنید تا تقویت شود.

4. بلند مدت فکر کنید

مالیات تنها دلیل تجارت کوتاه مدت برای اکثر سرمایه گذاران نیست. تلاش برای خرید یا فروش سهام بر اساس گزارش سود سه ماهه یا یک نقطه داده اقتصادی، یک بازی برای سیستم های تجارت خودکار است نه راهی برای پروژه های بلند مدت مدیریت سرمایه!

فرصت های بهتر زمانی حاصل می شود که سهام یا بخشی از آن توسط بازار کنار گذاشته شود و این علی رغم نتایج ثابت اقتصادی که جریان طولانی از سود را ایجاد می کند، باشد. سهام حمل و نقل مانند خطوط هوایی و راه آهن از محدوده طولانی مدت خارج شده اند اما در شرایطی که شرایط اقتصادی و پویایی صنعت هماهنگ است، می تواند دستاوردهای قابل توجهی داشته باشند.

سال ها سو مدیریت در صنعت هواپیمایی منجر به ورشکستگی های مختلفی در دهه 2000 میلادی در ایالات متحده و اروپا شد، اما موج ادغام حاصل از این امر باعث شد که خطوط هوایی امریکن، یونایتد قاره و خطوط هوایی دلتا رقابت بیشتری داشته و آماده بهره مندی از روند هایی مانند کاهش هزینه های سوخت شوند.

5. سود سهام دوست شما است

قیمت سهام اپل در سال 2015 از 110.38 دلار به 105.26 دلار کاهش یافت. این کاهش 11 درصدی بود اما سرمایه گذاران صاحب سهام در سال فقط 3٪ از دست دادند. چرا؟ زیرا اپل در طول سال 2.03 دلار سود پرداخت کرد.

سرمایه ی شما از ضرر به دور نیست اما سود سهام درجه ای از عایق بندی را ارائه می دهند که دیگران از آن استفاده نمی کنند.  کوین اولری، سرمایه گذار Shark Tank، علاقه به آماری دارد که نشان می دهد عمده بازده S&P 500 در طول سال ها از سود سهام حاصل شده است، نه افزایش قیمت در بازار. به همین دلیل است که او می گوید هرگز صاحب سهامی نخواهد شد که حداقل بخشی از سود خود را به سهامداران پرداخت نکند.

6. هیچ فرمول کاملی وجود ندارد

سرمایه گذاران حرفه ای و آماتور به طور یکسان معیارهای مورد علاقه خود را در رشد و تولید ارزش  دارند. از نسبت قیمت به درآمد تا بازده سود سهام و حاشیه سود هر کدام گروهی را به خود جذب می کنند. اما هیچ شماره واحدی وجود ندارد که سهام خوب را از سهام بد جدا کند. سهامی که 10 برابر درآمد ارزان به نظر می رسد می تواند 5 برابر سریع تر رشد کند و یک استارت آپ پر زرق و برق فناوری که در 3 بار فروش گران به نظر می رسد می تواند به راحتی در یک روز سقوط کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۹۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان