//
کدخبر: ۲۷۷۷۷۵ //

مهارت های لازم برای موفقیت در انجام دورکاری

در ظاهر ممکن است بسیاری از افراد با خود اینگونه تصور کنند که دورکاری بسیار راحت است و همه ی اشخاص میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و نیاز به هیچگونه مهارت خاصی ندارند. اما حقیقت آن است که دورکاری نیز مانند بسیاری دیگر از مشاغل دیگر نیاز به مهارت های خاصی دارد.

مهارت های لازم برای موفقیت در انجام دورکاری

در مشاغل دورکاری اصولاً نوعی توافق بین کارمند و کارفرما صورت می گیرد که در روند آن کارمند میتوان در هر مکانی خارج از دفتر کاری به وظایف خود بپردازد.

به گزارش فرتاک نیوز، حقیقت آن است که در سال های اخیر، استفاده از روش دورکاری به عنوان روشی پرسرعت برای رشد نیروی کار به حساب می آید. با استفاده از این روش هزینه های دفاتر اداری و تامین نیاز های کارمندان در ساعات اداری برای کارفرمایان کاهش میابد و از طرفی دیگر هزینه و زمان کارمندان نیز برای پیمودن مسیری طولانی برای رسیدن به دفاتر کاری به هدر نخواهد رفت.

همه ی این موارد باعث شده اند تا کارفرمایان و کارمندان با یکدیگر توافق کنند تا در قبال انجام مسئولیت ها و وظایف کاری به طور کامل از راه دور، دستمزد پرداخته شود.

دورکاری

در ظاهر ممکن است بسیاری از افراد با خود اینگونه تصور کنند که دورکاری بسیار راحت است و همه ی اشخاص میتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و نیاز به هیچگونه مهارت خاصی ندارند. اما حقیقت آن است که دورکاری نیز مانند بسیاری دیگر از مشاغل دیگر نیاز به مهارت های خاصی دارد که در ادامه ی مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

مهارت حل مسئله

اولین مهارتی که شما باید در انجام دورکاری از آن استفاده کنید، مهارت حل مسئله است. توجه داشته باشید که کارمندانی که دور از محل کار به انجام وظایف خود مشغول میباشند، با دیگر همکاران خود ارتباطات بسیار محدودتری دارند و همین موضوع باعث میشود تا در برخی از موارد چالش ها و مشکلاتی اساسی بوجود آید. برای جلوگیری از بوجود آمدن جنین چالش ها و مشکلاتی افراد باید مهارت حل مسئله داشته باشند تا بتوانند با سازماندهی روابط خود، حتی از راه دور نیز با همکاران خود همبستگی داشته باشند.

مهارت فنی

یکی از نکات بسیار مهمی که کارمندانی که دورکاری میکنند باید به آن توجه داشته باشند آن است که اطلاعات فنی و مهارت های این افراد باید کامل باشد، به گونه ای که تسلط و مهارت کافی داشته باشند. بنابراین بیشتر وظایف و مسئولیت های این افراد مبتنی بر فناوری اطلاعات و پلتفرم های مربوط به مشاغل تخصصی انها میباشد.

البته امروزه بسیاری از مجموعه های اداری و شرکت های تخصصی برای کارمندان دورکار خود، پشتیبانی تیم ای تی قرار میدهند تا مشکلی بوجود نیاید اما در هر صورت کارمندان دورکار باید تسلط و مهارت فنی کافی را داشته باشند.

مهارت ارتباطی

همه ی ما به خوبی می دانیم که هنگامی که در محیط کار مشغول هستیم، میتوانیم از انواع مهارت های غیر کلامی مانند زبان بدن استفاده کنیم اما در هنگام انجام دورکاری هیچگاه نمیتوان از این مهارت ها استفاده کرد و همین موضوع باعث میشود که شرایط کاری کمی حساس تر باشد و نیاز به مهارت های ارتباطی به وضوح دیده شود.

بنابراین توصیه میشود افرادی که به عنوان کارمند، دورکاری میکنند حتماً مهارت های ارتباطی کلامی را بیاموزند تا با دیگر همکاران خود ارتباطی قوی داشته باشند.

مهارت مدیریت زمان

در بیشتر مشاغل دورکاری، وظیفه ی مدیریت زمانی بر عهده ی خود افراد می باشد و آنان باید بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای انجام وظایف خود داشته باشند. بسیاری از افرادی که توانایی برنامه ریزی ندارند و نمیتوانند مرز بین زندگی و کار خود را مشخص کنند در انجام دورکاری با شکست مواجه میشوند و برای این دسته از افراد حضور در محیط کار بسیار مناسب تر از انجام کارها در محیط منزل میباشد.

دورکاری (1)

در حقیقت شما باید بتوانید به دیگر اعضای خانواده خود نیز این موضوع را القا کنید که حضور شما در خانه به معنای آن نیست که میتوانید در ساعات کاری خود به فعالیت های دیگری مشغول باشید، بلکه حضور فیزیکی شما در خانه مستلزم انجام وظایف کاریتان در ساعاتی مشخص است.

در نهایت توصیه میشود که در کنار مهارت مدیریت زمان، مهارت نه گفتن را نیز بیاموزید تا بتوانید در مواقعی که وسوسه می شوید به کاری غیر از فعالیت اداریتان بپردازید، مانع از انجام آن شوید.

مهارت همکاری و مشارکت

اگر مشغول کاری هستید این موضوع را به خاطر داشته باشید که حضور مستقل شما در خانه به هنگام انجام وظایف اداری به معنای آن نیست که شما تنها هستید، در حقیقت شما عضوی از یک تیم هستید که همه از طریق راه دور کار میکنید.

بنابر این باید توجه داشته باشید که هرگونه کوتاهی و قصور شما در انجام کارها ممکن است فعالیت دیگر همکارانتان را نیز تحت الشعاع قرار دهد. سعی کنید کارهایتان را به طور کامل و به نحو احسن انجام دهید تا تیم کاری شما با موفقیت روبرو شود.

اگر هر یک از کارمندان دورکار به این موضوع توجه داشته باشند و بتوانند مهارت های همکاری و مشارکت خود را تقویت کنند، علاوه بر آنکه با موفقیت های روزافزونی مواجه خواهند شد، از لحاظ اقتصادی نیز به همه ی اعضای گروه منفعت میرسد.

همه ی مهارت های دورکاری مکمل یکدیگر می باشند!

به عنوان کلام پایانی شما باید دقت داشته باشید که تمام مهارت های دورکاری که به آنها اشاره کردیم، مکمل یکدیگر می باشند و هیچ یک به تنهایی دارای ارزش کافی برای موفقیت شما در شغلتان نخواهد بود.

برای اینکه چشم اندازی موفقیت آمیز در مشاغل دورکاری داشته باشید و بتوانید کسب درآمد بیشتری داشته باشید، سعی کنید تا تمام مهارت های گفته شده را به ترتیب در انجام کارها و وظایف تان تقویت کنید. ناگفته نماند که ممکن است در ابتدای شروع به فعالیت ها از راه دور با مشکلات و چالش های زیادی روبرو شوید اما باید سعی کنید تا پشتکار و صبر داشته باشید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان