//
کدخبر: ۲۷۱۹۰ //

عملیات بازسازی واحدهای زلزله زده خراسان شمالی آغاز شد

عملیات بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خراسان شمالی عصر سه شنبه در روستای 'قصرقجر' با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

عملیات بازسازی واحدهای زلزله زده خراسان شمالی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بجنورد در حاشیه آیین آغاز بازسازی واحدهای مسکونی اظهار کرد: برگزاری این آیین در حقیقت اقدام فرهنگی برای جلب مشارکت و همکاری مردم روستاها به منظور شتاب بخشی بازسازی واحدهای مسکونی است.

 

رضا جبار ایمانی با بیان اینکه هم اکنون ماشین آلات برای آواربرداری و ساخت سایر منازل آماده است، اظهار کرد: همکاری مردم کار را تسریع می کند.

 

وی گفت: 2 نوع تسهیلات احداثی و تعمیری برای بازسازی و تعمیر واحدها ی آسیب دیده از زلزله به روستایان پرداخت می شود که میزان تسهیلات بازسازی 200میلیون ریال و میزان تسهیلات برای تعمیر منازل آسیب دیده در روستاها 40تا 120میلیون ریال بر اساس درخواست متقاضی است.

 

زلزله شنبه شب هفته جاری با قدرت 5.7 ریشتری ساعت 22و 30 دقیقه و 58 ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل2 شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان این زمین لرزه به بیش از 400 نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان