//
کدخبر: ۲۷۰۹۳۷ //

نگرانی اوپک از افت دوباره تقاضای نفت با آغاز موج دوم کرونا

تحقیقات اوپک نشان می‌دهد در صورت بروز موج دوم همه گیری ویروس کرونا و توقف دوباره فعالیت های اقتصادی، روند بهبود تقاضا مختل شده و دنیا همچنان با مازاد ذخایر نفتی روبرو خواهد بود.

نگرانی اوپک از افت دوباره تقاضای نفت با آغاز موج دوم کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اویل پرایس، اوپک احتمالاً اقداماتی را که برای متعادل کردن دوباره بازار در پیش گرفته همچنان ادامه می‌دهد چون می‌ترسد موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا روند بهبود تقاضای نفت را آهسته تر کند.

 تحقیقات اوپک نشان می‌دهد در صورت بروز موج دوم همه گیری ویروس کرونا و توقف دوباره فعالیت های اقتصادی، روند بهبود تقاضا مختل شده و دنیا همچنان با مازاد ذخایر نفتی روبرو خواهد بود. ائتلاف اوپک پلاس در نشست کمیته وزارتی نظارت بر قرارداد کاهش تولید پیشنهاد داد از اول ماه اوت از 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش تولید این گروه  کاسته شود.

 در تحقیقاتی که اوپک قبل از برگزاری این نشست آماده کرده بود آمده است قرنطینه های جدید باعث 11 میلیون بشکه در روز کاهش تقاضا در سال جاری میلادی می‌شود و ذخایر نفتی را افزایش می دهد. با افزایش تقاضای نفت در ماه ژوئن، ذخایر نفتی به تازگی روند نزولی را در پیش گرفته بودند.

 تحلیلگران قبلا هشدار داده بودند موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا دوباره قیمت نفت را پایین آورده و با کاهش درآمدهای نفتی، به تولیدکنندگان اوپک‌پلاس آسیب بیشتری می رساند.

 عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در نشست این کمیته وزارتی گفت ائتلاف اوپک ‌پلاس علی‌رغم ترس از موج دوم همه گیری کرونا، از اول ماه اوت میزان کاهش تولید خود را پایین می آورد.

اوپک با اشاره به تعهد بالای ائتلاف اوپک پلاس به قرار داد کاهش تولید اعلام کرد:«با بازگشایی اقتصادها در سراسر دنیا، نشانه‌هایی از بهبود تقاضا وجود دارد. گرچه ممکن است قرنطینه های دوباره ای در برخی مناطق اعمال شوند، ولی نشانه های افزایش تقاضا در بازار واضح و روشن هستند».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان