//
کدخبر: ۲۴۵۴۴۸ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۳

به دنبال افزایش مجدد نگرانی ها از تاثیر گسترش ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت، قیمت نفت روز جمعه شاهد افت یک درصدی بود. تعلل اوپک و متحدانش نسبت به واکنش به وضعیت جدید بازار نیز دیگر عامل افت قیمت نفت بود.

 قیمت جهانی نفت امروز ۹۸/۱۲/۰۳
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، به دنبال افزایش مجدد نگرانی ها از تاثیر گسترش ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت، قیمت نفت روز جمعه شاهد افت یک درصدی بود. تعلل اوپک و متحدانش نسبت به واکنش به وضعیت جدید بازار نیز دیگر عامل افت قیمت نفت بود.

جدیدترین نشانه ها از شیوع ویروس کرونا در خارج از استان هوبی چین موجب شده تا شاخص ها در بازارهای بورس آسیایی سقوط کند. همزمان سران گروه بیست برای برگزاری نشست دوره ای خود در مورد اقتصاد جهانی به عربستان سفر کرده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 81 سنت معادل 1.4 درصد کاهش به 58 دلار و 50 سنت رسید. دیروز نفت برنت تا بیش از 2 درصد افت کرده بود، قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با 50 سنت معادل 0.9 درصد افت به 53 دلار و 38 سنت رسید.

با وجود افت قیمت روز جمعه قیمت هر دو شاخص نفتی برای دومین هفته متوالی افزایش داشت. نفت برنت 2 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا نیز 2.6 درصد رشد هفتگی را تجربه کردند. نگرانی ها از تاثیر اقتصادی ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت در اوایل این هفته کاهش داشت و میزان ذخایر نفت خام آمریکا نیز کمتر از حد انتظار رشد کرده بود و همین عوامل رشد هفتگی قیمت نفت را رقم زد.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار نفت در ساکسو بانک گفت: «می توان گفت که وضعیت نامشخص ناشی از ویروس کرونا مجددا بازگشته است... شیوع ویروس موجب رقم خوردن بزرگترین شوک تقاضا برای نفت از زمان بحران مالی جهانی شده است... تا زمانی که چین فعالیت های اقتصادی را از سر بگیرد ویروس همچنان عامل اصلی تعیین کننده در بازار نفت خواهد بود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان